• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

افزایش تعرفه پزشکان در سال آینده معقول است

  • کد خبر : 5613
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
افزایش تعرفه پزشکان در سال آینده معقول است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان پزشکی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی تعرفه پزشکی گفت: در طی چند سال اخیر شاهد رشد بی سابقه تورم در کشور بودیم، اما تعرفه‌های پزشکی متناسب با رشد بی رویه قیمت‌ها نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، محمدعلی محسنی بندپی در مورد درخواست اخیر رئیس سازمان نظام پزشکی مبنی بر افزایش ۶۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی برای سال ۱۴۰۱، گفت: طی چند سال اخیر شاهد رشد بی سابقه تورم در کشور بودیم، اما تعرفه‌های پزشکی متناسب با رشد بی رویه قیمت‌ها نبوده است؛ در طی این سال‌ها از افزایش قیمت خدمات پزشکی گرفته تا رشد بی رویه تجهیزات پزشکی حقوق کارکنان و کارمندان را شاهد بوده‌ایم، اما میزان افزایش تعرفه‌های پزشکی از جمله مواردی بود که از آن غافل مانده‌ایم.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: افزایش تعرفه‌های پزشکی باید به گونه‌ای صورت پذیرد که فشار آن بر روی دوش مردم نباشد و بیمه‌ها پای کار بیایند و خدمات پزشکی را بپردازند بر همین اساس افزایش تعرفه پزشکی مورد تایید است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان پزشکی در مجلس یازدهم یادآور شد: افراد تحصیلکرده همگی نمی‌توانند وارد مشاغل دولتی شوند، در این میان اگر متقاضی ورود به بخش خصوصی باشند باز به دلیل افزایش هزینه‌ها از ارائه خدمات جا می‌مانند، به همین دلیل ناچار هستیم با اصلاح تعرفه‌ها به بیماران خدمات پزشکی ارائه کنیم.

افزایش قیمت خدمات پزشکی برای مردمی که درآمد ثابت دارند، تهدیدی علیه سلامت کل جامعه خواهد بود، بنابراین این افزایش تعرفه‌های پزشکی را باید دولت و سازمان‌های بیمه‌گر بپردازند
محسنی بندپی با تاکید دوباره به تورم یادآور شد: افزایش تعرفه‌ها معقول به نظر می‌رسد، اما نباید با توجه به شرایط اقتصادی کشور، این فشار را مردم تحمل کنند. افزایش قیمت خدمات پزشکی برای مردمی که در آمد ثابت دارند، تهدیدی علیه سلامت کل جامعه خواهد بود، بنابراین این افزایش تعرفه‌های پزشکی را باید دولت و سازمان‌های بیمه گر بپردازند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: افزایش تورم و ثابت بودن تعرفه‌های پزشکی یکی از دلایل خروج کادر درمانی از کشور بوده است، اگر به همین منوال تورم رشد و دریافتی کادر درمان ثابت باشد بی شک در آینده با مشکلاتی در حوزه بهداشت و درمان مواجه خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5613
  • منبع : خانه ملت

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.