• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

مرگ های سویه اومیکرون بیشتر از دلتا است

  • کد خبر : 5576
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
مرگ های سویه اومیکرون بیشتر از دلتا است
درحال حاضر سویه اومیکرون ۹۹.۹ درصد از کل موارد ابتلا به کووید ۱۹ را تشکیل می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از وب مِد، طبق گزارش محققان، کشور آمریکا در هفته گذشته میانگین روزانه ۲۲۰۰ مرگ ناشی از کروناویروس را در این کشور ثبت کرد که بیشتر از تعداد مرگ و میر روزانه ثبت شده در دو ماه پیش در طول موج دلتا بود.

به گفته محققان، این بالاترین تعداد مرگ و میر از فوریه ۲۰۲۱ است، زمانی که ایالات متحده در حال خروج از موج زمستانی موارد ابتلاء بود و تنها چند ماه از واکسیناسیون گذشته بود.

متخصصان بهداشت می‌گویند که اومیکرون به طور کلی علائم خفیف‌تری نسبت به سویه های قبلی ایجاد می‌کند، اما تعداد مرگ و میر زیاد است زیرا این سویه به سرعت گسترش می‌یابد و تعداد زیادی از افراد را مبتلا می‌کند.

«رابرت اندرسون»، رئیس مرکز تحقیقاتی آمار مرگ و میر در مرکز ملی آمار بهداشت، می‌گوید: «سویه اومیکرون نسبت به سویه های قبلی کمتر کُشنده است، اما از آنجائیکه این بیماری عفونی‌تر است و به افراد بیشتری سرایت می‌کند، احتمال مرگ و میر زیادی وجود دارد.»

نتایج مطالعه نشان داد که در طول موج اومیکرون، ۹ مرگ به ازای هر ۱۰۰۰ مورد ابتلاء گزارش شده است، در حالیکه ۱۳ مرگ در هر ۱۰۰۰ مورد در موج دلتا و در طول موج مرگبار زمستان گذشته ۱۶ مرگ در هر ۱۰۰۰ مورد بوده است.

محققان همچنان بر واکسیناسیون و استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی تاکید دارند. کارشناسان بهداشت می‌گویند که بسیاری از مرگ و میرها و بستری شدن در بیمارستان در میان افراد واکسینه نشده رخ می‌دهد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5576

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.