• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
معاون بهداشت وزارت بهداشت؛

۳ هفته سخت کرونایی را پیش رو داریم

  • کد خبر : 5571
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
۳ هفته سخت کرونایی را پیش رو داریم
معاون وزیر بهداشت گفت: گسترش ابتلاء به اومیکرون و پیک ششم کرونا تا ۳ هفته آتی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، کمال حیدری، در برنامه در انتهای الوند اظهار کرد: یک ماه و نیم پیش اولین مورد اومیکرون گزارش شد و تلاش کردیم مانع از ورود این ویروس از مرزها شویم که این اتفاق آرام آرم رخ داد و از هفته گذشته این روند سرعت گرفت.

وی ادامه داد: اومیکرون طوری به سرعت منتشر می‌شود که آمار جهشی بالا می‌رود و در کلانشهرها تسریع انتشار داریم.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: مشهد، قم، یزد و تهران و اصفهان بیشترین آمار را داشتند و این آمارها نمونه است و باید بر اساس سرعت انتشار این آمار را باید بررسی کرد.

حیدری توضیح داد: بعد از ۲۵ روز شاهد نزول ابتلاء خواهیم بود و دوتا سه هفته سخت را پیش رو داریم. تلاش می‌کنیم محدودیت‌ها برنگردد اما این بستگی به رعایت دارد.

وی اظهار کرد: حدود ۷ میلیون نفر در کشور واکسن نزدند و ۸ میلیون نوبت دوم را نزدند که این نگران کننده است. اومیکرون مانند دلتا خطرناک نیست اما ابتلاء گسترده‌تر است و افرادی که پایشان به بیمارستان باز می‌شود از دلتا بیشتر است. کشورهایی که زودتر از ما درگیر شدند در مدت زمان کمی شاهد ابتلای گسترده بودند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: حالت جهشی در ابتلاء در کشور ما در حال رخ دادن است و اومیکرون ابتلای بیشتری نسبت به دلتا دارد.

حیدری یادآور شد: باید برنامه‌ریزی کنیم که سرعت انتقال را کاهش دهیم. یکی از راهبردهای ما این است که افراد مبتلا در منزل درمان اولیه را مانند سرماخوردگی انجام دهند.

وی تاکید کرد: تلاش کنیم از منزل بیرون نیاییم و رفت و آمد سرعت انتشار را افزایش می‌دهد. اومیکرون علائم خود را زودتر نشان می‌دهد و در ۵ روز نخست بیماری خود را نشان می‌دهد.

معاون وزیر بهداشت درباره دوز سوم واکسن نیز تصریح کرد: دوز سوم ۲۵ برابر حفاظت را بالاتر می‌برد و ۸۰ درصد ابتلاء را کاهش می‌دهد و این بدان معنا نیست که کسی با دوز سوم مبتلا نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5571
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.