• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

اعلام جزئیات برگزاری هشتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت

  • کد خبر : 5556
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
اعلام جزئیات برگزاری هشتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت
ششمین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت به مدت چهار روز از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ بهمن ماه به صورت مجازی و حضوری برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، دکتر مسعود حبیبی در نشست خبری این کنگره با بیان اینکه امسال هشتمین کنگره زخم با شعار زخم، اسکار و زندگی و همزمان با آغاز سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می‌شود گفت: همه ما در دو سال گذشته درگیر بیماری کرونا بودیم. این بیماری زندگی ما و حتی اقتصاد جهان را تحت تأثیر خود قرار داد. ۴۰۰ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شدند و نزدیک به شش میلیون نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: بیماری یک بیماری واگیردار است اما برخلاف این نوع بیماری‌ها، ابتلاء به بیماری‌های غیرواگیر زمان بر تر است. با این حال این بیماری‌ها سالانه ۴۰ میلیون نفر به بیماری‌های غیرواگیر مبتلا می‌شوند و درمان آنها مثل بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، دیابت و … طولانی‌تر است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بیان اینکه دیابت یکی از مهمترین بیماری‌های غیرواگیر است گفت: در ایران شش میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند که سالانه ۲۰۰ هزار نفر به این بیماران اضافه می‌شود. ۱۵ تا ۲۵ درصد افراد مبتلا به دیابت دچار زخم پای دیابتی می‌شوند. در واقع سالانه ۸۰ هزار نفر دچار زخم پای دیابتی جدی می‌شوند.

رئیس کنگره زخم و ترمیم بافت با اشاره به عوارض زخم پای دیابتی گفت: حدود ۷۰ درصد قطع اندام افراد در پی دیابت رخ می‌دهد. بار مالی زخم‌های مزمن برای کشور ما سالانه هزار میلیارد تومان است. اهمیت این موضوع ما را بر این داشت که توجه خاصی به زخم‌های دیابتی داشته باشیم و برای درمان و پیشگیری از این عارضه در پژوهشکده زخم و ترمیم بافت (یارا) مطالعات عمیقی انجام دهیم.

وی افزود: ما علاوه بر آنکه از این نتایج در درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنیم، بالغ بر ۸۰۰ نفر از پزشکان و کادر درمان را آموزش داده‌ایم که هر یک از این پزشکان در کل کشور در این حوزه فعالیت دارند. در کنگره زخم و ترمیم بافت آخرین دستاوردهای علمی محققین در سراسر کشور و سایر کشورها مطرح می‌شود. امیدوارم با این قبیل فعالیت‌ها فرصت بیشتری برای درمان این بیماری داشته باشیم.

جزئیات برگزاری هشتمین کنگره زخم و ترمیم بافت

در ادامه دکتر مهدی حسینیان سراجه لو دبیر اجرایی هشتمین کنگره ملی و ششمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت جزئیات برگزاری این کنگره را تشریح کرد.

دکتر حسینیان با بیان اینکه هشتمین کنگره ملی و ششمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت به صورت مجازی و حضوری توسط پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم بافت (یارا) و مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به مدت چهار روز از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ بهمن ماه برگزار می‌شود گفت: افتتاحیه کنگره همزمان با آغاز دهه مبارک فجر با حضور مسئولین کشوری و اساتید هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران و با رعایت کامل پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی کنگره ضمن تشکر از اعضای کمیته اجرایی و دبیرخانه کنگره گفت: دبیرخانه اجرایی کنگره از زمان اعلام فراخوان مقالات، تعداد ۹۲ مقاله را دریافت کرده است که پس از بررسی توسط دبیران علمی و اساتید همکار با کمیته علمی، ۲۳ مورد را شایسته سخنرانی اعلام و ۵۳ مورد را در قالب ارائه پوستر مورد تأیید قرار داده است و ۱۶ مورد را هم در چارچوب اهداف کنگره ارزیابی نکرده و رد نموده است.

وی ادامه داد: ضمناً دبیرخانه اجرای کنگره در طی ۴ روز، سخنرانی حدود ۷۸ استاد و صاحب نظر ملی و بین المللی را در قالب ۱۳ نشست علمی در حوزه‌های تخصصی زخم و ترمیم بافت با بالاترین کیفیت مدیریت خواهد کرد. ۲۳ مورد از این سخنرانان از بین مقالات ارسالی انتخاب شده‌اند و ۵۵ نفر هم به عنوان سخنران مدعو داخلی و بین المللی هستند.

دبیر اجرایی کنگره بخشی از این سخنرانی‌ها با حضور اساتید در استودیوی تخصصی که دارای دقیق‌ترین استانداردها در حوزه ضبط و تدوین برنامه‌ها است، ضبط شده و بخش دیگری از سخنرانی‌ها، طبق مدل مشخصی که توسط دبیرخانه کنگره تدوین شده؛ توسط خود اساتید ضبط و به دبیرخانه کنگره ارسال شده است و در نهایت تعدادی از اساتید هم در روزهای کنگره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استودیو حاضر و برنامه خود را به صورت آنلاین و برخط ارائه خواهند کرد.

دبیر اجرایی کنگره یادآورشد: تمام تمهیدات لازم برای حضور اساتید بین‌المللی کنگره از کشورهای مختلفی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و آلمان به طور دقیق برنامه ریزی شده است. برگزاری ۱۱ کارگاه تخصصی در دستور کار تیم اجرایی هست که تعدادی از این کارگاه‌ها به صورت مجازی و تعدادی هم به صورت حضوری و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد. تیم تخصصی طراحی کنگره، ۵۳ پوستر پذیرفته شده از محققین، دانشمندان و اساتید مرتبط نیز در روزهای برگزاری کنگره بصورت مجازی نمایش داده خواهد شد.

دکتر حسینیان اضافه کرد: از نکات ارزشمند این کنگره، برجسته کردن نقش همکاران گرانقدر پرستاری به عنوان یکی از ارکان مهم مدیریت زخم در سپهر سلامت کشور است که این مهم با برگزاری پنل‌های کارگاهی تخصصی بالینی حوزه زخم در مورخ ۱۴ بهمن ماه به صورت حضوری، با حضور اساتید شناخته شده پرستاری حوزه زخم و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

در این روز در کنار برگزاری چهار پنل تخصصی و کارگاهی، امکان حضور شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه زخم هم تدارک دیده شده است که موجب آشنایی عزیزان پرستاری با آخرین محصولات برندهای معتبر داخلی می‌شود. در انتهای روز ۱۴ ام بهمن ماه که همزمان با سالگرد تأسیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران هم می‌باشد علاوه بر نشست هم اندیشی جامعه پرستاری، برنامه ویژه تقدیر و تشکر و نکوداشت از جایگاه والای اساتید، پزشکان و پرستاران فعال در حوزه زخم تدارک دیده شده است. یکی دیگر از برنامه‌های خاص این نشست، گرامیداشت مرحوم فقید دکتر مصطفی فاطمی اولین دبیر اجرایی کنگره زخم هست که در سال ۱۳۹۹ در حادثه بهمن کوه به رحمت الهی رفتند.

دبیر اجرایی کنگره ادامه داد: با پیگیری دبیرخانه اجرایی امکان اخذ امتیاز بازآموزی برای جمعیت مخاطب بالینی این کنگره در قالب نشست‌های مختلف علمی فراهم شده که در سایت بازآموزی قابل دسترس است و رشته‌هایی نظیر پرستاری، پزشکان عمومی و پزشکان عمومی شاغل در طرح پزشک خانواده، متخصصین محترم در رشته‌های پوست، جراحی پلاستیک ترمیمی و سوختگی، عفونی، داخلی و طب سالمندان امکان دریافت این امتیازات را خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، اطلاعات تکمیلی در سایت کنگره در دسترس هست و همه می‌توانند با مراجعه به سایت کنگره به نشانی https://wtrc.jdtums.ir از فرآیندهای طراحی شده در کنگره به طور کامل مطلع شوند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5556
  • منبع : مهر

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.