• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

راه حل‌ های طب سنتی درباره آلرژی و آسم

  • کد خبر : 5474
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۱۵
راه حل‌ های طب سنتی درباره آلرژی و آسم
متخصص طب سنتی گفت: توصیه می‌شود افراد مبتلا به آسم درباره فاصله غذاها رعایت کنند و همزمان با غذا نوشیدنی زیاد میل نکنند؛همچنین بهتر است افراد درهم خوری نداشته باشند و ماست و لبنیات را در غذای خود مخلوط نکنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، بابک دانش‌فرد،متخصص طب ایرانی در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم، در رابطه با آلرژی‌ها و سرماخوردگی، گفت: بیماری آسم و آلرژی شایع‌ترین بیماری‌ها هستند و در فصول مختلف به خصوص بهار میزان آن افزایش پیدا می‌کند. نکته‌ای که باید اشاره کنم این است که طب ایرانی مانند طب‌های مکمل دیگر یک نگاه کلی نگر به بدن انسان دارد.

وی ادامه داد: به طوری که نگاه ما در این طب به مراجعه کننده شامل سلامت جسمی، روحی و حتی روانی او می‌شود. اکنون در دنیا طب شخصی‌سازی شده به وجود آمده که دقیقاً همانند فرآیندی که در طب ایرانی و طب‌های مکمل صورت می‌گیرد فعالیت می‌کند.

دانش‌فرد درباره راه حل‌های طب سنتی درباره آلرژی، گفت: یک سری توصیه‌ها در طب‌ها مشترک هستند؛چرا که علائم بین بیماران مشترک اما یک سری علائم که متفاوت است شامل نوع سرفه، شکل بروز بیماری و میزان تشنگی فرد است.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: توصیه کلی برای تمام این افراد آن است که به صورت کلی حرکات ورزشی عمومی مانند پیاده‌روی داشته باشند. ورزش‌های اختصاصی‌تر برای افرادی که آسم دارند کاری مانند آواز خواندن است که باید تدریجی صورت بگیرد که باعث بهبود تنفسشان می‌شود. کار دیگری که پیشنهاد می‌شود تمرین تنفس طبی است. قدم دوم برای افرادی که آسم و آلرژی دارند تغذیه آنهاست.

وی افزود: یکی از دیدگاه‌های اصلی در طب ایرانی این است که ببینیم علت آسم و آلرژی افراد چیست و آیا به خوراک آنها ارتباط دارد؟ مشکل آسم و آلرژی بعضی افراد اساساً به دلیل مشکلات گوارشی و رفلکس معده است که باید برطرف شود.

دانش فرد تصریح کرد: توصیه می‌شود افراد درباره فاصله غذاها رعایت کنند و همزمان با غذا نوشیدنی زیاد میل نکنند. بهتر است افراد درهم خوری نداشته باشند و ماست و لبنیات را در غذای خود مخلوط نکنند.

این متخصص طب سنتی درباره تفاوت آسم و آلرژی،گفت: افرادی که زمینه آلرژی دارند علائم‌شان متفاوت است که شامل ترشح رقیق بینی، التهاب صورت و سرفه هنگام خواب دارند. درمان برای این اشخاص متفاوت است؛چراکه طبع گرم‌تری دارند.

وی تصریح کرد: یکی از تئوری‌های اولیه طب ایرانی کیفیت‌های چهارگانه است. منظور از این کیفیت‌های سردی، گرمی، تری و خشکی دمای بدن نیست. این دسته‌بندی‌ها صرفاً توصیف کیفی از فعل و انفعالات داخل بدن هستند.

دانش فرد متذکر شد:یکی از شایع‌ترین دسته‌های آسم، نوع بلغمی یا سرد و تر است که در هوای سرد وضعیتشان بدتر می‌شود و خلط بیشتری دارند. شکل‌گیری بیماری این افراد تدریجی است. زمانی که این افراد ادویه‌جات گرم برای درمان گوارش خود استفاده می‌کنند تنفسشان نیز بهبود پیدا می‌کند؛چراکه اگر هضم غذا خوب نباشد تجمع مواد رطوبی داریم که روی عملکرد ریه اثر منفی می‌گذارد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5474

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.