• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

داروی ایورمکتین برای کرونا مفید است

  • کد خبر : 5005
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
داروی ایورمکتین برای کرونا مفید است
برخی مطالعات اولیه نشان می دهد داروی ایورمکتین به طور بالقوه می‌تواند برای درمان کووید۱۹ مفید باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از وب مِد، ایورمکتین معمولاً برای از بین بردن انگل‌ها در حیوانات، از جمله کرم قلب در سگ‌ها و کرم‌های دستگاه گوارش در اسب‌ها و گاوها استفاده می‌شود. از اواخر دهه ۱۹۸۰، این دارو در انسان برای درمان عفونت‌های انگلی و سایر بیماری‌ها استفاده شده است.

با این حال، این دارو برای درمان کووید ۱۹ تأیید نشده است، و سازمان غذا و دارو آمریکا هشدار داده است که استفاده از این دارو، به ویژه فرمولاسیون‌های ساخته شده برای حیوانات، می‌تواند خطرناک باشد. این سازمان، گزارش‌های متعددی از افرادی دریافت کرده است که پس از مصرف ایورمکتین برای دام‌ها نیاز به مراقبت‌های پزشکی و بستری شدن در بیمارستان داشتند.

«آدریان هرناندز»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه دوک کارولینای شمالی، در این باره می‌گوید: «ما باید بفهمیم که آیا این دارو فایده دارد یا خیر. و اگر نه، ما باید بتوانیم آن را به وضوح به مردم گزارش کنیم.»

محققان دانشگاه دوک در حال آزمایش سه دارو با هدف یافتن درمان‌ها و واکسن‌هایی هستند که می‌توانند کووید ۱۹ را به اندازه آنفولانزای فصلی قابل کنترل کنند.

دو داروی دیگر در این مطالعه فلووکسامین، دارویی که اغلب برای افسردگی و اختلال وسواس تجویز می‌شود، و فلوتیکازون فوروات، داروی استروئیدی که به شکل استنشاقی برای آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه تجویز می‌شود، هستند.

محققان معتقدند هر سه دارو برای استفاده در انسان تأیید شده اند، بی خطر بودن آنها ثابت شده و استفاده از آنها در خانه آسان است. آنها همچنین به ندرت با سایر داروها تداخل دارند، که می‌تواند آنها را گزینه‌های خوبی برای درمان موارد خفیف تا متوسط کووید ۱۹ نماید.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=5005

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.