• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

کنترل سلامت دندان ها با هوش مصنوعی

  • کد خبر : 4839
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
کنترل سلامت دندان ها با هوش مصنوعی
دستگاهی ابداع شده که از دندان ها عکس می گیرد و با کمک هوش مصنوعی عکس ها را تحلیل و به کاربر توصیه هایی می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از نیواطلس، هم اکنون مسواک های مجهز به دوربین ابداع شده اند و کاربران کمک می کنند شیوه تمیز کردن دندان هایشان را بهتر ببیند. اما شرکت «زامینگو» اقدامی فراتر انجام داده و با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر را تحلیل می کند. به این ترتیب کاربران می توانند سلامت دندان و لثه های خود را رصد کنند.

شرکت زامینگو در حقیقت یکی از زیرمجموعه های دانشگاه ETH زوریخ است.

این دستگاه در واقع دندان ها را مسواک نمی زند و به جای حلقه ای از فرچه های چرخان دارای یک دوبین دیجیتال کوچک و ضد آب است که دور آن ۸ چراغ ال ای دی قرار دارد.

کاربران پس از مسواک زدن می توانند این دستگاه را به داخل دهان ببرند و با کمک آن ۶ عکس از دندان های بالایی و پایینی خود ثبت کنند.

این تصاویر به طور بی سیم به یک اپiOS در آیفون یا آی پد منتقل می شود. در مرحله بعد الگوریتم های هوش مصنوعی هرگونه التهاب و جرم را ردیابی کنند. گروهی از کارشناسان دندانپزشکی این الگوریتم ها را توسعه داده اند که مخزنی از هزاران تصویر ثبت شده توسط دستگاه زامینگو را تحلیل و مشکلات موجود در هریک را شناسایی می کند.

اپ همراه دستگاه با توجه به موارد ردیابی شده به کاربر توصیه می کند تا شیوه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن خود را بهتر کند یا به آنها توصیه می کند به پزشک مراجعه کنند. در واقع هرچند زامینگو به عنوان دستگاهی قابل مصرف برای عموم مردم ارائه می شود اما برخی دندانپزشکان در حال حاضر از آن در کلینک هایشان استفاده می کنند.

البته باید اشاره کرد این فناوری در حال حاضر قادر به ردیابی پوسیدگی نیست. توسعه دهندگان ابزار امیدوارند با توسعه بیشتر هوش مصنوعی، این قابلیت را نیز فراهم کنند.

این دستگاه با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه شده است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=4839

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.