• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

شکایت از متا و اسنپ چت با خودکشی دختر بچه آمریکایی

  • کد خبر : 4799
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
شکایت از متا و اسنپ چت با خودکشی دختر بچه آمریکایی
یک مادر آمریکایی به دنبال خودکشی دخترش از متا و اسنپ چت شکایت کرده است. او ادعا می کند دخترش به اینستاگرام و اسنپ چت معتاد شده بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از انگجت، یک مادر اهل کانکتیکت آمریکا علیه متا (شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام) و همچنین اسنپ چت شکایتی ثبت کرده است. او ادعا می کند پلتفرم ها به نوعی اعتیاد در دخترش پیش از مرگ او منجر شدند. دختر وی در سن ۱۱ سالگی و در جولای ۲۰۲۱ میلادی خودکشی کرده است.

شبکه های اجتماعی از مدت ها قبل هدف شکایات مختلفی بوده اند که به آزار افراد زیر سن قانونی مربوط بوده است. بیشتر اوقات این شکایات مربوط به اقدامات ناکافی شرکت ها در جلوگیری از آسیب است. اما تمی رودریگز شاکی متا و اسنپ ادعا می کند حالت اعتیادی که این پلفترم ها به خصوص برای کاربران جوان ایجاد می کند، آسیب رسان است.

در شکایت این زن آمده است: سلنا به مدت دو سال با اعتیاد شدید به اینستاگرام و اسنپ چت دست و پنجه نرم می کرد. در اسناد ارائه شده یادداشتی از یک متخصص درمانی وجود دارد که از این ادعا پشتیبانی می کند. این متخصص نیز ادعا می کند تاکنون با هیچ بیماری با اعتیاد به شبکه های اجتماعی برخورد نکرده است. هرچند با توجه به قوانین هر دو پلتفرم (کابران باید بالای ۱۳ سال باشند)، سن این کاربر کمتر از آن بود که بتواند در شبکه های اجتماعی حساب داشته باشد، اما مادر وی اشاره می کند عدم وجود قابلیت های کنترل والدین و همچنین روش های معتبر احراز هویت سنی نظارت بر دسترسی دخترش به سرویس ها را غیر ممکن کرده بود.

تنها راه این مادر برای جلوگیری از دسترسی دخترش به سرویس های مذکور گرفتن دستگاه های الکترونیکی بود که سلنا با آنها به اینترنت متصل می شد.

رودریگز ادعا می کند استفاده از سرویسها سبب شد دخترش دچار افسردگی، کم خوابی، غیب از مدرسه، اختلالات غذا خوردن، آزار به خود و درنهایت خودکشی شود.

این ادعاها منعکس کننده نگرانی هایی بود که فرانسیس هوگن آنها را اعلام کرده بود. هوگن اسنادی را در اختیار نیویورک تایمز قرار داد که نشان می داد اینستاگرام برای سلامت کاربران جوان به خصوص دختران نوجوان خطرناک است.

این درحالی است که جمعی از دادستان های کل ایالت های مختلف آمریکا مشغول بررسی تاثیر اینستاگرام بر سلامت کودکان هستند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=4799

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.