• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

باند فروش قرص های لاغری در فضای مجازی منهدم شد

  • کد خبر : 4452
  • ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
باند فروش قرص های لاغری در فضای مجازی منهدم شد
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی جمهوری اسلامی ایران از انهدام باند تبلیغ و فروش قرص های لاغری حاوی متامفتامین (شیشه) و سایر قرص های روان گردان و غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۶۵۰۰ نفر از مصرف کنندگان مواد مخدر و قرص های روان گردان جان داده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، سردار مجید کریمی در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار داشت: در این رابطه بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار قرص لاغری و چاقی حاوی ترکیبات متامفتامین (شیشه) کشف و ضبط شده که متاسفانه اثرات بسیار مخربی بر روی افراد دارد.

وی افزود: متاسفانه عده ای سودجو در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای اقدام به فروش این قبیل قرص‌ها می‌کردند که با تلاش همکارانمان در پلیس مبارزه با مواد مخدر و در یک اقدام غافلگیرانه سه نفر از این افراد که در فضای مجازی اقدام به فروش می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه مصرف این قبیل قرص ها برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک است، گفت: براساس گزارش های پزشکی قانونی طی سال گذشته بیش از ۶۵۰۰ نفر از مصرف کنندگان مواد مخدر و قرص های روان گردان جان خود را از دست داده اند؛ متاسفانه مصرف کنندگان این قرص ها (آگاهانه یا ناآگاهانه) برای کاهش وزن از این قرص ها مصرف می کنند و دچار آسیب جدی می شوند.

سردار کریمی به خانواده ها توصیه کرد: این قبیل داروها را از مراکز رسمی و مجاز و با تجویز پزشک تهیه و استفاده کنند و به هیچ وجه سراغ عطاری ها و بازارهای خرید و فروش (دلالان) نروند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=4452

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.