• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

لرستان پیشتاز در مقابله با کرونا

  • کد خبر : 2384
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
لرستان پیشتاز در مقابله با کرونا
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان نیز تا جایی که آمار را پیگیری می‌کنیم جزو استان‌های خوب و موفق در مقابله با کرونا ویروس محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، مهرداد ویس‌کرمی در خصوص واکسیناسیون اظهار کرد: در بحث علوم تجربی باید نتیجه‌ها را دید اگر می‌خواهید قضاوت کنید که عملی موفق بوده یا نه باید بدانید نتیجه کار به چه صورت بوده است.

وی ادامه داد: اگر مقایسه‌ای کنیم با قبل از دولت و اوایل دولت سیزدهم، آمار کشته‌های ناشی از کرونا ویروس حدود ۷۰۰ نفر بود و به اندازه کافی واکسن در اختیار نداشتیم که به مردم تزریق شود و دولت نیز بهانه‌های مختلفی برای تهیه واکسن ایجاد می‌کرد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: با شروع دولت سیزدهم، بودجه جدی برای تهیه واکسن تخصیص داده و رایزنی خوبی با کشورهای مختلف انجام شد و با اینکه کارجهادی صورت گرفت و حتی بسیج و مردم به کمک واکسیناسیون آمدند اما تعداد واکسن‌ها از میزان تزریق آن پیشی گرفت و در حال حاضر امار فوتی‌ها در کشور دو رقمی شده است.

ویس‌کرمی تصریح کرد: متاسفانه برخی از هموطنان بخاطر شایعاتی وجود دارد قواعد علمی را نادیده می‌گیرند و جان خود را به خطر می‌اندازند.

وی اضافه کرد: در دنیای پزشکی هیچ چیز صددرصدی وجود ندارد و هر دارویی عوارض خود را دارد و واکسن کرونا نیز از این قاعده مستثنی نیست اما مهم این است که تحقیقات و پژوهش‌های پزشکی گواه این است که با واکنش‌ها و عوارض واکسن قابل توجه نبوده و به لحاظ علمی قابل قبول است، بنابراین توصیه می‌کنم همه مردم تزریق واکسن را انجام و به شایعاتتوجهی کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بدن هر فردی نسبت به داروها واکنش‌های متفاوتی دارد ولی واقعیت این است که باید قاعده علمی را بپذیرم.

ویسکرمی با اشاره به  عملکرد وزارت بهداشت، گفت: وزیر بهداشت هم اعلام کرده بودند که دهه فجر جشن پایان واکسیناسیون را داریم که آنچه به وزارت مربوط است محقق شده و چنانچه کوتاهی مشاهده می‌شود از جانب برخی از هموطنان است؛ در لرستان نیز در مدریت قبلی و فعلی عزم جدی برای واکسیناسیون وجود داشته و در حال حاضر با قوت پیش می‌رود.

وی بیان کرد: بسیج کردن نیروهای مردم و بسیجی و داوطلب مردمی در امر واکسیناسیون از کرامات و شایستگی‌های وزارت بهداشت است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز مثل همه جای دیگر موفق بودند و کادر بهداشت و درمان نسبت به خیلی از کشورهای مدعی سربلند هستند و در لرستان نیز تا جایی که آمار را پیگیری می‌کنیم جزو استان‌های خوب و موفق محسوب می‌شود.

ویسکرمی در خصوص ساعت کار دانشجویی در خصوص واکسیناسیون گفت: این موضوع جزو مطالبات است که پیگیری خواهیم کرد تا پرداخت شود.

 

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=2384
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.