• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی

  • کد خبر : 2344
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی
مهلت ثبت‌نام در سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار رشته‌های فوق تخصصی بالینی پزشکی از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، بنا بر اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت؛ مهلت ثبت‌نام در سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار رشته‌های فوق تخصصی بالینی پزشکی تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۴ دی‌ماه ۱۴۰۰ تمدید شد. داوطلبان ثبت‌نام شده نیز می‌توانند نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

آزمون کتبی سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی در رشته‌های مصوب به‌صورت تمام الکترونیک یا کاغذی صبح روز پنجشنبه مورخ ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ طبق برنامه زمان‌بندی که متعاقباً اعلام می‌شود، در دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سطح تهران برگزار خواهد شد.

محل شرکت در آزمون کتبی هر داوطلب از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی تعیین و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به همین ترتیب حوزه امتحانی هر داوطلب نیز بر اساس راهنمای مربوطه در هنگام صدور کارت ورود به آزمون از سوی آن مرکز تعیین و به اطلاع کلیه داوطلبان رسانده خواهد شد. مرحله شفاهی آزمون نیز در همان روز به‌صورت الکترونیکی درهمان محل برگزار خواهد شد.

وزارت بهداشت اعلام کرد: در این دوره محدودیت سنی جهت شرکت در آزمون وجود ندارد. همچنین انجام مراحل ثبت‌نام، شرکت در آزمون، پذیرش و شروع به دوره متقاضیان پذیرش در این آزمون مطابق با آئین‌نامه آموزش دوره‌های فوق تخصصی و مفاد این راهنما خواهد بود.

بر اساس مصوبه هشتادوچهارمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی، در این دوره داوطلبان شرکت‌کننده واجد شرایط در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی، مجاز به شرکت در آزمون دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) آتی نخواهند بود.

داوطلبانی که در حال انجام خدمت وظیفه عمومی یا پیام‌آوران بهداشت هستند در صورت ارائه گواهی مبنی بر اینکه مدت خدمت سربازی آنان تا تاریخ ۳۱ شهریورماه سال بعد به اتمام می‌رسد مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار خواهند بود.

آن دسته از متقاضیانی که به‌عنوان ماده یک قانون نحوه تأمین هیئت‌علمی مشغول انجام خدمت وظیفه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باشند، در صورت موافقت دانشگاه محل خدمت و ارائه گواهی مبنی بر این که تا تاریخ ۳۱ شهریورماه سال بعد معادل مدت خدمت وظیفه عمومی مصوب ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح را دو سال از شروع به خدمت وظیفه عمومی خواهند گذراند، می‌توانند با ارائه گواهی از سوی مرکز امور هیئت‌علمی به طور مشروط در آزمون شرکت نمایند و در صورت قبولی و نداشتن منع قانونی از نظر سازمان وظیفه عمومی ناجا، طبق مقررات شروع به دریافت آموزش نمایند.

داوطلبان حائز رتبه‌های برتر ۵ درصد دانشنامه تخصصی هر رشته پیش‌نیاز در هر سال تحصیلی، در صورتی که مشمول خدمت وظیفه عمومی بوده و در حال انجام خدمت باشند با رعایت سایر شرایط مندرج در آیین‌نامه می‌توانند به طور مشروط، در آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند و در صورت قبولی با استفاده از ماده یک قانون نحوه تأمین اعضا هیئت‌علمی تا تاریخ ۳۱ شهریورماه سال بعد از خدمت ترخیص شده، شروع به آموزش کنند.

فرد متقاضی استفاده از سهمیه بومی مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی باید به‌طور کامل دارای یکی از شرایط ذیل بر اساس رأی صادره در چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

متقاضی باید متولد استان مورد تقاضا بوده و حداقل دو مقطع تحصیلی کامل از مقاطع تحصیلی را اعم از متوالی یا متناوب در یکی از شهرهای استان مورد تقاضا گذرانده باشد.

همچنین متقاضی حداقل سه مقطع تحصیلی را اعم از متوالی یا متناوب در یکی از شهرهای استان مورد تقاضا گذرانده باشد.

ظرفیت پذیرش در مناطق محروم و نیز رشته‌های موردنیاز متعاقباً در هنگام انتخاب رشته محل اعلام خواهد شد.

نکته قابل‌توجه داوطلبان اینکه، با توجه به اینکه نیازهای رشته‌ها در سهمیه بومی متعاقباً اعلام خواهد شد، می‌بایست داوطلبان استان‌هایی را که واجد شرایط استفاده از آن در سهمیه مناطق محروم هستند، در مرحله ثبت‌نام حداکثر دو استان واجد شرایط انتخاب نمایند. بدیهی است پس از اعلام نیازهای درمان امکان تغییر استان ثبت‌شده در فرم ثبت‌نام وجود نخواهد داشت.

داوطلبان واجد شرایط می‌توانند از امروز چهارم تا هفتم دی ۱۴۰۰ با مراجعه به سایت اینترنتی sanjeshp.ir و با توجه به رشته تخصصی پیش‌نیاز و در نظر گرفتن وضعیت شرکت در آزمون آزاد، بومی یا رزمنده صرفاً یکی از رشته‌های فوق تخصصی را انتخاب و بر اساس مفاد راهنما ثبت‌نام نمایند.

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=2344

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.