• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

وضعیت مبتلایان به سرطان بعد از تزریق واکسن کرونا

  • کد خبر : 2224
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۹:۱۰
وضعیت مبتلایان به سرطان بعد از تزریق واکسن کرونا
تحقیقات در مورد ارزیابی ویژگی‌های بالینی و نتایج بیماران مبتلا به سرطان که کاملاً واکسینه شده‌اند، نشان می‌دهد که این افراد در معرض خطر بالای بستری شدن در بیمارستان و مرگ قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از ساینس دیلی، نتایج این مطالعه نشان داد که در بیماران سرطانی کاملاً واکسینه شده که به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند، نرخ بستری شدن در بیمارستان ۶۵ درصد، نرخ بستری شدن در ICU یا ضرورت استفاده از تهویه مکانیکی ۱۹٪ و نرخ مرگ و میر ۱۳ درصد بود.

«تونی چویری» سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه سرطان دانا-فاربر آمریکا، گفت: بیماران مبتلا به سرطان که حتی پس از واکسیناسیون کامل به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند، همچنان می‌توانند عوارض شدیدی از جمله مرگ را تجربه کنند.

وی در ادامه می‌افزاید: به همین دلیل است که رویکرد چندلایه شامل استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، همراه با واکسیناسیون به علاوه دوز تقویتی در برابر کووید ۱۹، همچنان یک رویکرد ضروری برای آینده است.

این داده‌ها بین ۱ نوامبر ۲۰۲۰ و ۳۱ مه ۲۰۲۱ جمع‌آوری شد، قبل از اینکه واکسن‌های دوز تقویتی برای بیماران مبتلا به سرطان توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده توصیه شود.

با این حال، محققان خاطرنشان کردند که تعداد بیماران در این مطالعه برای نتیجه‌گیری قطعی در مورد انواع خاصی از درمان‌های ضدسرطان که ممکن است با عفونت‌های پیشرو مرتبط باشند، بسیار کم است. همچنین به نظر می‌رسد بیمارانی که رژیم درمانی کورتیکواستروئیدها را دریافت کرده‌اند، مستعد بستری شدن در بیمارستان هستند.

نتایج مشابه (میزان مرگ و میر بالا در میان افراد کاملاً واکسینه شده) در سایر جمعیت‌های بیماران دچار نقص ایمنی، مانند دریافت‌کنندگان پیوند عضو، قبل از استفاده از دوزهای اضافی واکسن گزارش شده است.

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=2224
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.