• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

نوشیدن چای هنگام شیمی ‌درمانی ممنوع

  • کد خبر : 21540
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
نوشیدن چای هنگام شیمی ‌درمانی ممنوع
شیمی درمانی، درمانی برای بهبود سرطان است که طی آن از دارو برای کشتن سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود.

به گزارش تسریر به نقل از نیوز، شیمی درمانی برای بدن بسیار آزاردهنده است. از همین رو طی این درمان آنچه می‌خورید و می‌نوشید، برای کمک به شما در استفاده حداکثری از این درمان مهم است.

چای سبز فواید زیادی برای سلامتی دارد اما برخی از افراد باید از مصرف آن حین شیمی درمانی اجتناب کنند. در واقع هم عصاره چای سبز و هم عصاره چای سیاه می‌تواند باعث شود سلول‌ها نسبت به درمان‌های شیمی درمانی حساسیت کمتری داشته باشند.

نتایج یک تحقیق جدید که در نشریه Nutrients منتشر شده نشان داد چای سبز می‌تواند علائم منفی شیمی درمانی را کاهش دهد و حتی اثربخشی برخی از درمان‌های شیمی درمانی را بهبود بخشد اما از آنجایی که این نتایج بسیار متفاوت است، اگر در حال انجام شیمی درمانی هستید، مهم است که قبل از نوشیدن چای سبز با پزشک خود مشورت کنید. آنان می‌توانند در مورد اینکه آیا چای سبز برای شما مناسب است یا خیر و اینکه چقدر باید چای بنوشید، شما را راهنمایی کنند.

شیمی درمانی می‌تواند به صورت داخل وریدی(IV)، خوراکی(از راه دهان) یا با تزریق انجام شود.

شیمی درمانی اغلب در ترکیب با سایر درمان‌های سرطان مانند جراحی و پرتودرمانی استفاده می‌شود. عوارض جانبی شیمی درمانی به نوع و دوز داروهای تجویزی و همچنین سلامت کلی و سن فرد بستگی دارد. عوارض جانبی رایج شیمی درمانی شامل خستگی، حالت تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها، ریزش مو و افزایش خطر عفونت است. برخی از این عوارض جانبی می‌تواند شدید باشد اما معمولا موقتی است و پس از پایان درمان از بین می‌روند.

افراد مبتلا به سرطان ممکن است در معرض خطر بیشتری برای عفونت باشند زیرا شیمی درمانی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند. برای کسانی که شیمی درمانی می‌شوند، مهم است که از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری و بهداشت را رعایت کنند.

شیمی درمانی، درمانی مهم برای سرطان است اما بدون خطر نیست؛ از همین رو مهم است که قبل از شروع درمان با پزشک خود در مورد عوارض جانبی احتمالی شیمی درمانی صحبت کنید.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=21540

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.