• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

راهی برای برطرف کردن گرفتگی عضلانی

  • کد خبر : 21377
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
راهی برای برطرف کردن گرفتگی عضلانی
به گفته متخصصان انجام تمرین های ورزشی متفاوت و استرس زیاد روی عضلات و حتی نشستن های طولانی مدت می تواند باعث ایجاد گرفتگی عضلانی شود.

به گزارش تسریر، تصور کنید که به تازگی یک تمرین سخت بالاتنه را انجام داده اید. ماهیچه های شما کمی احساس خستگی می کنند، اما در مجموع، می توانید بقیه روز خود را به خوبی بگذرانید.

صبح روز بعد، از خواب بیدار شده و متوجه می شوید که پشت تیغه شانه شما سفت شده است. هر بار که سعی می کنید آن را به اطراف حرکت دهید، احساس سفتی با درد خفیفی دارد.

طی چند روز آینده، کمر شما به آرامی شل شده و در نهایت، شانه شما به حالت عادی باز می گردد.به گزارش سیناپرس، با این حال، احتمالاً چیزی است که دوست دارید در آینده از آن اجتناب کنید یا در صورت امکان آن را به حداقل برسانید، گرفتگی های عضلانی هستند.
زاخاری گیلن (Zachary Gillen) استادیار فیزیولوژی ورزشی در دانشگاه ایالتی می سی سی پی در این باره می گوید: برخی از رایج ترین سوالاتی که شنیده ام، این است که با گرفتگی عضلانی چه باید کرد؟

آنها چه هستند و چگونه می توانید در صورت وقوع از شر آنها خلاص شوید؟ گیلن توضیح می دهد که گرفتگی هایی که در عضله خود تشخیص می دهید، نقاط ماشه ای میوفاشیال نامیده می شوند. فاسیا لایه نازکی از بافت همبند است که عضله را احاطه کرده است.

هنگامی که عضله آسیب می بیند، می تواند باعث التهاب در نوارهای عضلانی و لایه فاسیال شده و آن توده بافت ملتهب یک نقطه ماشه ای میوفاشیال است. توده های کوچک معمولاً حساس بوده و می توانند دامنه حرکتی را محدود کرده یا در طول حرکات مختلف منجر به درد شوند.

گرفتگی های عضلانی در اسکن ‌های تصویربرداری پزشکی نشان داده نمی ‌شوند و محققان هنوز در تلاش هستند تا مکانیسم ‌های فیزیولوژیکی دقیق درون عضله را که باعث این واکنش می ‌شوند، کشف کنند. نقاط ماشه ای میوفاسیال زمانی ایجاد می شوند که عضله توسط یک حرکت تکراری جدید یا شدیدتر از حد معمول تحریک شود. به عنوان مثال، ممکن است در ماهیچه هایی که در طول یک روز تمرین شدید، بیشترین استرس را داشته اند، گرفتگی ایجاد شود.

همچنین اگر الگوی حرکتی جدیدی را به تمرین روزانه خود اضافه کنید، می تواند باعث گرفتگی شود. تصور کنید چند روز دویدن را به برنامه معمول ورزش هفتگی خود که فقط وزنه برداری است، اضافه کنید.

از آنجایی که دویدن یک حرکت جدید است، ممکن است متوجه گرفتگی ها در ساق پا شوید چراکه از آنها خواسته اید کارهای جدید زیادی انجام دهند.

برای دچار شدن به گرفتگی های عضلانی، نیازی نیست ورزشکار باشید. به عنوان مثال، اگر در تمام طول روز به طور مداوم پشت میز و روبروی رایانه خمیده باشید، ممکن است متوجه ایجاد گرفتگی هایی در قسمت بالای کمر و شانه های خود شوید.

اکثر مردم نشستن پشت میز را سخت نمی ‌دانند، اما نگه داشتن بدن در یک موقعیت برای ساعت‌های طولانی باعث افزایش استرس بر عضلات می‌ شود.

به گفته متخصصان فیزیولوژی ورزشی، یکی از ساده ترین راه حل ها برای حل مشکل گرفتگی های عضلانی این است که فقط صبر کنید. انطباق عضلات ناشی از یک حرکت جدید یا بهبودی از استرس زمان می برد. معمولاً در عرض یک یا دو هفته گرفتگی عضلانی خود به خود برطرف می شود. گیلن در ادامه می گوید: شما همچنین می توانید به سرعت بخشیدن به روند بهبودی کمک کنید.

برخی از گزینه ها شامل ماساژ، سوزن خشک که شامل تزریق یک سوزن بسیار نازک به نقطه گرفتگی برای شکستن بخشی از بافت و افزایش جریان خون و تحریک الکتریکی است. هدف هر تکنیک کاهش سفت شدن فاسیا و عضله در ناحیه و افزایش جریان خون است. عبور خون بیشتر، مواد مغذی و اکسیژن را برای بافت آسیب دیده فراهم کرده و بهبودی را افزایش می دهد.

به گفته محققان، یک راه نسبتا ساده برای کمک به کاهش گرفتگی های عضلانی، انجام حرکات کششی است. اگر شما معمولاً در تمام طول روز در وضعیتی نامناسب بنشینید، حرکات کششی ممکن است بسیار ارزشمند باشند.

ماهیچه هایی که به مدت چندین ساعت تحت استرس ثابت نگه داشته می شوند از قرار گرفتن در دامنه های مختلف حرکتی سود می برند.به گزارش سیناپرس، به عنوان مثال، پس از مدتی نشستن، چند چرخش ساده شانه و چرخش گردن می تواند تا حدودی تنش آن عضلات را کاهش داده و به جلوگیری یا کاهش تجمع گره های عضلانی کمک کند.

گرفتگی های عضلانی در حالی که می توانند آزاردهنده باشند، جای نگرانی ندارند. به یاد داشته باشید، سازگاری با عادات ورزشی و حرکت در طول روز می تواند به جلوگیری از ایجاد گرفتگی در عضلات موثر باشند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=21377
  • منبع : سیناپرس

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.