• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

بهبود خواب با مصرف قاووت بادام و نبات

  • کد خبر : 21295
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۴۲
بهبود خواب با مصرف قاووت بادام و نبات
یک متخصص طب ایرانی گفت: از ترکیبات توصیه شده برای حفظ سلامت مغز در طب ایرانی مصرف قاووت تهیه شده از پودر بادام و پودر نبات است؛ این ترکیب به بهبود خواب، رفع مشکلات روحی و افسردگی کمک می‌کند.

به گزارش تسریر، کبری روشن‌دل درباره  بادام شیرین، اظهار کرد: بادام شیرین درختی دارای طبع گرم و تر بوده و بادام نسبت به دیگر دانه‌های روغنی، گرمی کمتر دارد.

وی افزود: بادام شیرین درختی برای کودکانی که فعالیت زیاد دارند، مفید است و به رشد آن‌ها کمک می‌کند همانطور که گیاهان برای رشد به گرما و رطوبت نیاز دارند بدن انسان نیز از این قاعده مثتثنی نیست، بادام از بروز مشکلات روحی و روانی پیشگیری می‌کند.

روشن‌دل تصریح کرد: بادام شیرین درختی تقویت‌کننده سیستم گوارش و سیستم تنفسی است و موجب افزایش انرژی می‌شود.

این متخصص طب ایرانی افزود: همچنین روغن بادام شیرین نیز از ترکیبات بسیار خوب برای رطوبت بخشیدن به بدن است و کسانی که فعالیت مغزی زیاد دارند می‌توانند از چکاندن یک قطره روغن بادام شیرین در بینی از فواید آن بهره ببرند.

وی تصریح کرد: یکی از تنقلات مناسب برای بیمارانی که در طی روز اشتهای کاذب دارند، بادام بوداده نمکین است همچنین از ترکیبات توصیه شده برای حفظ سلامت مغز در طب ایرانی، مصرف قاووت تهیه شده از پودر بادام و پودر نبات است، این ترکیب به بهبود خواب، رفع مشکلات روحی و افسردگی کمک می‌کند.

روشن‌دل عنوان کرد: متأسفانه روغن بادام تقلبی که با پارافین و اسانس تهیه می‌شود، در بازار فراوان شده و باید از جای معتبر روغن بادام را تهیه کرد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=21295

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.