• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

رفع سریع مشکل تیروئید بدون دارو

  • کد خبر : 21159
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
رفع سریع مشکل تیروئید بدون دارو
تیروئید حیاتی ترین نقش در سوخت و ساز بدن را داد و در صورت بروز مشکل برای تیروئید میتوانید با سریع و راحت ترین روش ها بدون مصرف دارو آن را درمان کنید.

به گزارش تسریر، تیروئید یکی از مهم ترین اعضایِ بدن محسوب می‌ شود که باید خیلی از آن مراقبت کرد‌. عملکرد اساسی آن آزاد کردن هورمون هایی است که باعث تنظیم سوخت و ساز می شود و انرژی بدن را برای کار هایی مانند گوارش غذا، جریان خون و تنفس تامین می کند.‌

مواد مغذی و ویتامین استفاده کنید
طبق نظر متخصصان، ویتامین‌ ها و مواد مغذی در مبارزه با علت های زمینه ای مشکلات تیروئید مانند فرایند های خود ایمنی یا التهاب بسیار موثر هستند و آن را بهبود می‌ بخشند‌. پیروی کردن از یک رژیم غذایی مغذی سرشار از ویتامین به بدن کمک می کند تا تیروئید سالم داشته باشید؛ پس مصرفِ ویتامین و مواد معدنی مانند سلنیوم، زینک، آهن؛ ویتامین دی؛ ویتامین های ب، ویتامین آ و ویتامین ای را فراموش نکنید‌.

مصرف کافئین را کاهش دهید
هیچ چیز مهم تر از این نیست که در هیچ امری زیاده روی نکنید که یکی از این امور، نوشیدن قهوه است. کافئین باعث افزایش سرعت سوخت و ساز می شود؛ اما مصرف زیاد از حد آن عملکرد تیروئید را به هم ریخته و به آن فشار وارد می کند.

مراقب مصرف گلوتن باشید
گلوتن به طور طبیعی در مواد خوراکی مانند گندم و جو وجود دارد. گاهی اوقات آنتی بادی یا پادتن ها به تیروئید واکنش نشان می‌ دهند و به آن حمله می کنند و از آن جایی که ساختار پروتئین گلوتن شبیه به ساختار تیروئید است، این حملاتِ پادتن ها بیشتر شده و در نتیجه کاهش مصرف گلوتن می تواند علائم تیروئید کم کار را بهبود ببخشد.

استرس را از بین ببرید
استرس هرگز برای بدن خوب نیست و آسیب‌ های جدی به آن وارد می کند و روی خواب، سلامت گوارش، میل جنسی و ایجاد بعضی از بیماری ها تأثیرگذار است؛‌ همچنین تیروئید را هم درگیر می‌ کند. در واقع استرس به تنهایی باعث اختلال تیروئید نمی شود، اما می تواند وضعیت را بدتر کند؛ پس برای جلوگیری از مشکلات تیروئید، سعی کنید آرام و ریلکس باشید و یوگا، مدیتیشن و تمرینات تنفسی انجام دهید تا استرس تان کم شود‌.

تمرینات ورزشی انجام دهید
تمرینات ورزشی را که باعث بهبود حوصله، افزایش سلامت مغز و کاهش خطر آلزایمر و جنون می شود، باید بخشی از روتین روزانه خود قرار دهید. ورزش همچنین علائم مربوط به مشکلات تیروئید را بهبود بخشیده، باعث افزایش سلامت قلبی – عروقی خواهد شد و به سلامت ماهیچه و عضلات هم کمک می کند.

از پزشک مشاوره بگیرید
برای سلامت تیروئید حتماً نیاز دارید که تحت نظر پزشک باشید که اگر تیروئیدتان مشکل دارد، از مکمل ها و دارو های تجویزی استفاده کنید تا وضعیت تحت کنترل گرفته شود‌.

هرگز خود را با مکمل های بدون نسخه درمان نکنید که می تواند اثر معکوس بر سلامتِ شما داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=21159

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.