• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

حقوق و دستمزد کم باعث پیری مغز می شود

  • کد خبر : 21068
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
حقوق و دستمزد کم باعث پیری مغز می شود
یافته های محققان نشان می دهد کار با حداقل دستمزد ممکن، برای مغز شما مضرتر از چیزی است که تصور می کند. در واقع حقوق کم و روند پیر شدن سلول های مغزی با یکدیگر رابطه ای مستقیم دارند.

به گزارش تسریر، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که کار مداوم با دستمزدهای پایین منجر به کاهش قابل توجه و سریعتر حافظه می شود. به عبارت ساده تر، وقتی فردی در یک شغل کم درآمد کار می کند، مغز او سریعتر از کسی که حقوق خوبی دارد پیر می شود.

محققان دانشگاه کلمبیا خاطرنشان کردند : مطالعات قبلی، مشاغل کم دستمزد را با علائم افسردگی، چاقی و فشار خون بالا مرتبط کرده است. همه این شرایط خطر پیری شناختی سریع را در فرد افزایش می دهد.

دکتر کاترینا کزیوس، محقق فوق دکتری در دانشکده بهداشت عمومی میلمن دانشگاه کلمبیا، در رابطه با موضوع فوق می گوید: ما شواهدی به دست آوردیم که نشان می دهد قرار گرفتن مداوم در معرض دستمزدهای پایین در طول سال های اوج درآمد با کاهش سریع حافظه در مراحل بعدی زندگی همراه است.
این تیم با استفاده از سوابق حاصل از مطالعه ملی بهداشت و بازنشستگی روی بزرگسالان بین سال ‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۶، داده‌ های مربوط به میانگین دستمزد ۲۸۷۹ نفر را که بین سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۱ متولد شده بودند، بررسی کردند.

دکتر کاترینا کزیوس و تیم او تاریخچه درآمد هر شرکت کننده را به دسته های خاصی تقسیم کردند. این گروه‌ها شامل افرادی بودند که هرگز با دستمزدهای پایین کار نمی‌ کردند، کسانی که به طور متناوب دستمزد پایین می‌گرفتند و افرادی که به طور مداوم بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۴ با دستمزد پایین کار می ‌کردند.

نویسندگان مطالعه سپس رابطه بین این دستمزدها و کاهش حافظه را طی ۱۲ سال بعدی، بین سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ بررسی کردند.
کار با حداقل دستمزد یک سال از عمر مغز شما می گیرد

نتایج نشان می ‌دهد : در مقایسه با افرادی که هرگز با دستمزد کمی کار نمی ‌کردند، افراد دارای دستمزد کم به ‌طور قابل ‌توجهی کاهش حافظه را در دوران پیری تجربه کردند. به طور خاص، کارگران کم دستمزد تقریباً یک سال بیشتر پیری شناختی را در یک دوره ۱۰ ساله تجربه کردند. موضوع فوق بدان معناست که به ازای هر ۱۰ سال پیری شناختی عادی که یک فرد معمولی تجربه می کند، مغز یک کارگر کم دستمزد ۱۱ سال پیر می شود.

 دکتر آدینا زکی الحزوری، نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار اپیدمیولوژی در مدرسه میلمن کلمبیا درباره این مساله می ‌گوید: یافته ‌های ما نشان می ‌دهد که سیاست‌ های اجتماعی که رفاه مالی کارگران کم ‌دستمزد را افزایش می ‌دهند، ممکن است به ویژه برای سلامت شناختی مفید باشند.

شرح کال این یافته ها در آخرین شماره مجله اپیدمیولوژی (American Journal of Epidemiology) منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=21068
  • منبع : سیناپرس

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.