• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

چگونه به کودکان دارو بدهیم؟

  • کد خبر : 20854
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۵۰
چگونه به کودکان دارو بدهیم؟
گاهی اوقات والدین برای خوراندن دارو به فرزندشان با چالش مواجه میشوند.

به گزارش تسریر، “امیلی گلاروم” از متخصصان موسسه قلب در بیمارستان کودکان لس آنجلس نکاتی را در مورد چگونگی خوراندن دارو به کودک ارائه کرده است: صادق باشید، آن را تمرین کنید، چندین گزینه برای نحوه مصرف دارو ارائه دهید، زمان مصرف دارو را مشخص کنید و اجازه دهید کودک دارو را جرعه جرعه بنوشد یا از نی استفاده کند.

وی گفت: خوب است که صادق باشیم. پنهان کردن دارو در غذای مصرفی کودک می‌تواند باعث شود او احساس فریب خوردگی کرده و نسبت به مصرف مواد غذایی دیگر نیز بی ‌اعتماد شده یا حتی احساس تنفر داشته باشد.

در حالیکه ترکیب کردن دارو با مواد غذایی توصیه نمیشود، ترکیب دارو با غذا یا نوشیدنی تا زمانیکه کودک از آن مطلع باشد اشکالی ندارد.

این متخصص افزود: در مورد این موضوع که چرا کودک به دارو نیاز دارد با او صحبت کنید. به خصوص اگر دارویی است که باید طولانی مدت مصرف شود، ارائه این توضیحات میتواند به او کمک کند تا درک و کنترل بهتری روی آن داشته باشد.

وی پیشنهاد کرد که به برنامه ثابت “زمان مصرف دارو” پایبند باشید.

همچنین در شرایطی که امکان مصرف دارو به شکل‌های مختلف دارویی وجود دارد به کودک حق انتخاب دهید. به عنوان مثال، به فرزندتان اجازه دهید داروی مایع را از طریق قطره چکان یا فنجان مصرف کند. یا قرص را به انتخاب خود با آب یا آبمیوه مصرف کند. در زمان بندی مصرف دارو نیز میتوان کمی انعطاف‌پذیر بود. به طور مثال اجازه دهید کودکتان انتخاب کند که قبل یا بعد از حمام دُز دارویی خود را مصرف کند.

وی افزود: زمانی را برای تمرین نحوه مصرف دارو اختصاص دهید به خصوص اگر داروی کودک از شربت به قرص تغییر پیدا کرده است. ترس از خفگی می تواند یک مانع باشد.

به گزارش هلث دی نیوز، گلاروم گفت: بین دُزهای مصرفی دارو برای کودتان جایزه در نظر گرفته یا به او اجازه دهید کاری را که دوست دارد انجام دهد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=20854

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.