• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها پرداخت شد

  • کد خبر : 20841
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها پرداخت شد
اداره کل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت درباره پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به دنبال اجرای طرح دارویار اعلام کرد: مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت تا پایان تیر امسال پرداخت شده و انتقادات مربوط به بدهی معوقه متوجه این سازمان نیست.

به گزارش تسریر، اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد:« اولین مرحله پرداخت هزینه‌های ناشی از تغییر سیاست‌های نرخ ارز ترجیحی دارو، به داروخانه‌های طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران در سراسر کشور انجام شده و بدین ترتیب همه مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت تا پایان تیر ماه ۱۴۰۱ پرداخت شده است.

بنابراین سازمان بیمه سلامت تا پایان تیر ماه ۱۴۰۱ هیچگونه بدهی به داروخانه‌های طرف قرارداد ندارد و بهتر است افراد در مصاحبه‌های خود از اصطلاح «سازمان‌های بیمه‌گر» به طور شفاف استفاده کرده و مشخص کنند کدام سازمان بیمه‌گر به داروخانه‌ها بدهی دارد و کدام سازمان پرداختی‌ها را انجام داده است.

لازم به ذکر است که صورتحساب داروخانه‌ها به ویژه نسخه‌های الکترونیک، در پایان هر ماه از سوی سازمان بیمه سلامت تسویه می‌شود. سازمان بیمه سلامت حساب جداگانه‌ای برای اعتبار طرح دارویار ایجاد کرده و این مجوز را نداریم که مبالغ تخصیص داده شده را جای دیگر هزینه کنیم. در این زمینه نظارت لازم از طرف دستگاه‌های نظارتی نیز وجود دارد.

همچنین سقف ریالی داروخانه‌ها در هفته گذشته از طرف سازمان بیمه سلامت حذف شده و از طرفی بیماران برای بهره‌مندی از مزایای طرح دارویار دیگر نیازی به تایید دوباره نسخه‌های خود ندارند.»

سازمان بیمه سلامت همچنین اعلام کرد:« طرح ملی دارویار از ٢٣ تیر آغاز شده است؛ این طرح به منظور اصلاح سیاست‌های ارزی دارو اجرایی شده و هدف آن منطقی شدن قیمت دارو، رسیدن یارانه دارو به دست مصرف کننده اصلی و افزایش پیدا نکردن پرداختی از جیب مردم است. در این طرح ٣۶۶ قلم داروی ضروری، یارانه سلامت می‌گیرند و ١١٩ قلم داروی بدون نسخه که پیش از این تحت پوشش بیمه نبودند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.»

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=20841

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.