• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

اولین پیوند قلب بین دو بیمار HIV مثبت

  • کد خبر : 20797
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
اولین پیوند قلب بین دو بیمار HIV مثبت
پزشکان اولین پیوند قلب را بین دو بیمار که HIV مثبت هستند، با موفقیت انجام دادند.

به گزارش تسریر به نقل از آی‌ای، بر اساس بیانیه مطبوعاتی بیمارستان بهداشت “مونته‌فیوره”(Montefiore) در برانکس نیویورک، پزشکان اولین پیوند قلب از یک بیمار مبتلا به اچ‌آی‌وی را به یک زن شصت ساله که از نارسایی قلبی پیشرفته رنج می‌برد و او هم اچ‌آی‌وی‌مثبت است، با موفقیت انجام دادند.

این بیمار، قلب و کلیه را به طور همزمان دریافت کرد و این عمل جراحی فقط چهار ساعت طول کشید.

“مونته‌فیوره” یکی از تنها ۲۵ مرکز در ایالات متحده است که واجد شرایط انجام این جراحی پیچیده است. این بیمارستان به دلیل پیشگام بودن در روش‌های نوآورانه مانند پیوند قلب از اهداکننده‌ای که فوت کرده، مشهور است.

“دنیل گلدشتاین” مدیر جراحی قلب و عروق و پیوند و جراحی قلب بیمارستان “مونته‌فیوره” و کالج پزشکی “آلبرت اینشتین” می‌گوید: هدف تیم پیوند قلب “مونته‌فیوره” این است که دائماً استانداردهای جدیدی را ایجاد کند تا هر کسی که برای پیوند عضو مناسب است، بتواند از این روش نجات‌بخش بهره‌مند شود.

قانونی که افراد مبتلا به HIV را قادر می‌سازد اعضای خود را به یک گیرنده‌ی اچ‌آی‌وی‌مثبتِ دیگر اهدا کنند، در سال ۲۰۱۳ تصویب شد، اما تقریبا ۱۰ سال طول کشید تا این فرصت برای پیوند قلب به واقعیت تبدیل شود.

“اولریش جورده” رئیس بخش نارسایی قلبی، پیوند قلبی و پشتیبانی مکانیکی گردش خون و معاون رئیس بخش قلب و عروق در “مونته‌فیوره” گفت: به لطف پیشرفت‌های قابل توجه پزشکی، افراد مبتلا به HIV می‌توانند این بیماری را به خوبی کنترل کنند که اکنون می‌توانند جان سایر افراد مبتلا به این بیماری را نجات دهند. این جراحی نقطه عطفی در تاریخ اهدای عضو است و امید جدیدی را به افرادی که زمانی امیدی برای مراجعه نداشتند، ارائه می‌کند.

این روش جدید ممکن است امیدها را برای بسیاری از بیماران زنده کند، چرا که تنها در ایالات متحده، بین ۶۰ هزار تا ۱۰۰ هزار بیمار نیاز به قلب دارند، اما در سال ۲۰۲۱ تنها حدود ۳۸۰۰ عمل پیوند قلب انجام شد.

دکتر “عمر سعید” متخصص قلب و استادیار پزشکی در کالج پزشکی “اینشتین” گفت: این یک مورد پیچیده و یک تلاش چند رشته‌ای میان رشته‌های قلب و عروق، جراحی، نفرولوژی، بیماری‌های عفونی، مراقبت‌های ویژه و ایمونولوژی بود.

وی افزود: در دسترس قرار دادن این گزینه برای افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی، مجموعه اهداکنندگان را گسترش می‌دهد و به این معنی است که افراد بیشتری، با یا بدون HIV، دسترسی سریع‌تری به اندام نجات‌بخش خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=20797

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.