• امروز : پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
0

چرا برخی زوجین تمایلی به داشتن فرزند ندارند؟

  • کد خبر : 20685
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
چرا برخی زوجین تمایلی به داشتن فرزند ندارند؟
طی سال های اخیر شاهد افزایش تعداد زوجینی هستیم که تمایلی به فرزند آوری نداشته و در میان سالی هنوز بچه ندارند. بررسی ها نشان می دهد این افراد میانگین سنی ۴۰ سال دارند.

به گزارش تسریر، محققان دانشگاه ایالتی میشیگان دریافتند که از هر پنج بزرگسال بیش از یک نفر بچه نمی‌خواهد. جالب توجه است، این نظرسنجی همچنین نشان می ‌دهد که این افراد در اوایل زندگی، اغلب در نوجوانی یا اوایل بیست سالگی، تصمیم می ‌گیرند که پدر و مادر نباشند.

زاخاری نیل، یکی از نویسندگان این مطالعهو استاد روانشناسی دانشگاه MSU ، می‌گوید: ما دریافتیم که ۲۱.۶ درصد از بزرگسالان بچه نمی‌خواهند و بنابراین زوج های بدون کودک هستند.

نویسندگان مطالعه فقط از سه سؤال برای جدا کردن افراد بدون فرزند از والدین استفاده کردند. داده های تجزیه و تحلیل شده از یک نمونه نماینده از ۱۵۰۰ بزرگسال بدست می آید که توسط موسسه سیاست عمومی و تحقیقات اجتماعی دانشگاه انجام شده است.

به گفته پروفسور نیل، تمایز بین انواع مختلف زوجین فاقد فرزند با استفاده از آمار رسمی غیرممکن است. بنابراین، این پروژه تحقیقاتی یکی از اولین پروژه هایی است که به طور خاص بر شمارش بزرگسالانی که تصمیم می گیرند بچه دار نشوند، تمرکز دارد.

جنیفر واتلینگ نیل، یکی از نویسندگان این مطالعه و استادیار دپارتمان روانشناسی دانشگاه MSU، توضیح می دهد: به افرادی – به ویژه زنان – که می گویند بچه نمی خواهند اغلب گفته می شود نظرشان تغییر خواهد کرد، اما مطالعه ما خلاف این موضوع را نشان داد.

در حقیقت افراد در اوایل زندگی، اغلب در سنین نوجوانی و بیست سالگی، تصمیم می گیرند که بدون فرزند باشند. و این فقط جوانان نیستند که ادعا می کنند بچه نمی خواهند. زنانی که در نوجوانی تصمیم گرفتند بدون فرزند باشند، اکنون به طور متوسط نزدیک به ۴۰ سال داشته و هنوز بچه دار نمی شوند.

شرح کامل این یافته ها در آخرین شماره مجله تخصصی Scientific Reports منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=20685
  • منبع : سیناپرس

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.