• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0

مجید مجیدی: تولید اثر مذهبی کار بسیار دشواری است

  • کد خبر : 20664
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
مجید مجیدی: تولید اثر مذهبی کار بسیار دشواری است
کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسوال الله» گفت: هفت سال از عمرمان برای فیلم پیامبر (ص) صرف شد که البته باعث افتخار بود اما واقعیت این است که تولید اثری مذهبی کار بسیار دشواری است و حتی اگر مسائل مالی فراهم باشد هم نمی‌توان به راحتی کار کرد.

به گزارش تسریر، مجید مجیدی صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از پوستر سوگواره «تصویر دهم» در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: تمام تولیدات سینمایی ما که در حوزه انسان و معارف و اخلاق هستند نوعی از پرداخت دینی تعریف می‌شوند و لازم نیست مستقیم سراغ دین رفت. فکر می‌کنم پرداختن به موضوعات اخلاقی و مسائل اجتماعی‌ای که منتهی به اخلاق و امید می‌شود، جلوه‌هایی از نگاه دینی هستند.

مجیدی درباره حواشی فیلم رستاخیز ساخته احمدرضا درویش ادامه داد: کار کردن به شکل آنچه برای فیلم محمد انجام شد سخت است و اساساً پرداختن به موضوعات مذهبی سخت و دست و بال ما بسته شده است، هم به جهت تصویر و هم متن و هم اجرا؛ یعنی از همه جهت فیلم تاریخی ساختن کار دشواری است.

مدیر سومین رویداد فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم افزود: هفت سال از عمرمان برای فیلم پیامبر (ص) صرف شد که البته باعث افتخار بود اما واقعیت این است که تولید اثری مذهبی کار بسیار دشواری است و حتی اگر مسائل مالی فراهم باشد هم نمی‌توان به راحتی کار کرد.

کارگردان فیلم سینمایی رنگ خدا (۱۳۷۷) گفت: در این میان تنها بحث مالی مطرح نیست بلکه تفسیرها و قرائت‌ها هم موثر است.

مجیدی در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا قرار است سینمای دینی ایران در فیلم روز واقعه متوقف بماند، اظهار داشت: متولیان فرهنگی ما اساساً شعاری برخورد می‌کنند و بنا ندارند یک برنامه جدی داشته باشند، فقط دستور و ابلاغیه می‌دهند.

کارگردان فیلم سینمایی محمد رسوال الله (۱۳۸۶-۱۳۹۴) در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه وقتی در مقابل کاریکاتوریست دانمارکی فیلم پیامبر (ص) را ساخت آیا برای واکنش علیه فیلم عنکبوت مقدس هم برنامه‌ای دارد، گفت: فیلم پیامبر (ص) اجل از این حرف‌هاست و من آن را به خاطر قرائتی که از اسلام در دنیا می‌شد ساختم‌ و نباید سطح آن را پایین آورد. معتقد بودم قرائتی که از اسلام در دنیا می‌شود غلط و بخش عمده آن سیاسی است.

مجیدی تاکید کرد: به عنوان هنرمند بر اساس باورها و اعتقاداتم احساس کردم باید تلاش کرد تا مقابل آن جریان یک نگاه دیگر را ارایه کنیم نه اینکه فقط شعار بدهیم و محکوم کنیم. درباره عنکبوت مقدس هم به نظرم خیلی بی‌سلیقگی شد. البته من‌ فیلم را ندیدم و از نظر هنری قضاوتی ندارم اما براساس نظر دوستانی که دیده‌اند مطمئن هستم اثری سخیف است. معتقدم ما اشتباه کردیم و بیشتر از همه مبلغ آن فیلم شدیم. ما فقط منتظر محکوم کردن هستیم.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=20664

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.