• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

اسامی داروهای «بدون نسخه» که بیمه شدند

  • کد خبر : 20613
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۵۰
اسامی داروهای «بدون نسخه» که بیمه شدند
به دنبال اصلاح سیاست‌های ارزی دارو و اجرای طرح «دارویاری» در کشور، داروهای «بدون نسخه» هیچ گونه تغییر قیمتی نداشتند و حتی ۱۱۹ قلم از آن‌ها مشمول پوشش بیمه‌ای شدند و به این ترتیب بیماران در صورت مراجعه با نسخه به داروخانه جهت دریافت این داروها، شاهد کاهش قیمت آنها نسبت به قبل از اجرای طرح خواهند بود.

به گزارش تسریر، بامداد ٢٣ تیر وزیر بهداشت از آغاز طرح «دارویار» خبر داد؛ طرحی که در جهت اصلاح سیاست‌های ارزی دارو و افزایش دسترسی مردم به آن اجرا و خط قرمز آن نیز هرگونه افزایش پرداختی از جیب بیماران، عنوان شد.

«دارویاری» از داروهای تولید داخل آغاز شد و برهمین اساس هم فعلا تغییری متوجه داروهای وارداتی و همچنین تجهیزات پزشکی نیست. در بین داروهای تولید داخل نیز «داروهای بدون نسخه» و «داروهای تحت لیسانس» هیچ گونه افزایش قیمتی را از ابتدای زنجیره نداشتند. بنابراین این داروها نیز با قیمت قبل در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند.

البته تاکید می‌شود که در بین داروهایی که تغییر قیمت داشتند این تغییر قیمت برای دولت و بیمه‌ها بوده است و مردم هیچ گونه افزایش پرداختی را نسبت به قبل از اجرای این طرح متحمل نخواهند شد و مسوولان بارها تاکید کردند که این موضوع خط قرمز دولت و وزارت بهداشت برای اجرای طرح دارویاری است.

یکی از اقداماتی که در راستای دارویاری انجام شد، پوشش بیمه‌ای و کاهش قیمت ۱۱۹ قلم از داروهای بدون نسخه معروف به OTC است؛ به طوری که این داروها نه تنها هیچ گونه تغییر قیمتی نسبت به قبل نداشتند، بلکه ۱۱۹ قلم از پرمصرف‌ترین‌های آنها مشمول پوشش بیمه‌ای شدند و به این ترتیب بیماران در صورت مراجعه با نسخه به داروخانه جهت دریافت این داروها، حتی شاهد کاهش قیمت هم نسبت به قبل از اجرای طرح خواهند بود.

فهرست کامل داروهای بدون نسخه که تحت پوشش بیمه قرار گرفتند را در پی مشاهده می‌کنید:

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=20613

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.