• امروز : پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
0

مصرف میوه‌ و سبزیجات برای سلامت کلیه‌ها مفید است

  • کد خبر : 20556
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
مصرف میوه‌ و سبزیجات برای سلامت کلیه‌ها مفید است
مصرف میزان بیشتری از میوه‌ها و سبزیجات می تواند برای سلامت کلیه‌ها مفید باشد.

به گزارش تسریر، متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا در بررسی خود دریافتند: بزرگسالان مبتلا به بیماری مزمن کلیوی به طور کلی نسبت به بزرگسالانی که به این بیماری مبتلا نیستند میوه و سبزیجات کمتری مصرف می‌کنند.

دراین بررسی کارشناسان داده‌های مربوط به الگوی مصرف میوه‌ها و سبزیجات را که در سه دوره بین سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۱۸ جمع آوری شده بود مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. متخصصان با در نظر گفتن فاکتورهای جمعیت شناسی، دور کمر و سابقه ابتلا به دیابت و فشار خون بالا در میان شرکت کنندگان دریافتند بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی، میوه و سبزیجات کمتری را در رژیم غذایی خود گنجانده اند.

متخصصان با بیان اینکه مصرف بیشتر میوه و سبزیجات به شدت با وضعیت سلامت مرتبط است، اظهار داشتند: وقتی می بینیم بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی میزان کمی میوه و سبزیجات مصرف می کنند، نگران اثرات کلی آن بر سلامت هستیم.

درک بهتر عوامل خطرزا در بروز بیماری مزمن کلیوی بسیار مهم است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، تقریبا ۳۷ میلیون بزرگسال آمریکایی به بیماری مزمن کلیوی مبتلا هستند. بر اثر این بیماری کلیه‌ها آسیب دیده و نمیتوانند به طور موثر مواد زائد خون را فیلتر کنند که به طور بالقوه منجر به بالا رفتن فشار خون، بیماری قلبی و سکته میشود.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=20556

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.