• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
0

محدودیت آزادسازی مدارک فارغ التحصیلان علوم پزشکی

  • کد خبر : 20469
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
محدودیت آزادسازی مدارک فارغ التحصیلان علوم پزشکی
معاونت آموزشی وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه ای برای آزادسازی مدارک فارغ التحصیلان علوم پزشکی جهت مهاجرت به خارج از کشور محدودیت اعمال کرد.

به گزارش تسریر، معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد؛ به اطلاع متقاضیان تحصیل با هزینه شخصی در خارج از کشور و مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، می‌ رساند مطابق تبصره ذیل ماده ۶ قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان مصوب مجلس شورای اسلامی مورخ ۱۲ اردیبهشت سال ۷۵، «کسانی که برای ادامه تحصیل با هزینه شخصی در دانشگاه‌ های معتبر مورد تایید در خارج از کشور در رشته‌ های مورد نیاز کشور احتیاج به مدارک تحصیلی داشته باشند، با سپردن تضمین کافی مبنی بر انجام خدمات قانونی پس از فراغت از تحصیل، مدارک تحصیلی و گواهی موقت طبابت دریافت خواهند داشت» .

بر این اساس و جهت اقدام برابر قانون مطابق نیازسنجی انجام شده از دبیرخانه‌های شوراهای آموزشی، رشته‌های مورد نیاز کشور جهت ادامه تحصیل افراد در خارج از کشور قبل از انجام تعهدات قانونی، جهت سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ برای مقاطع و رشته‌های ذیل اعلام شود.

با توجه به لزوم تحصیل در دانشگاه‌ های مورد تایید، لازم است متقاضیان در زمان درخواست، حداقل نامه Pre-admission از دانشگاه مورد تایید در رشته مورد نیاز را جهت احراز شرایط قانونی به واحد مربوطه ارائه دهند.

متقاضیان می توانند رشته‌های مورد نیاز جهت تحصیل در سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۲  با اولویت دانشگاه را اینجا دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=20469

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.