• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

نحوه تهیه داروی بیماری‌های مزمن در طرح «دارویاری»

  • کد خبر : 19937
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
نحوه تهیه داروی بیماری‌های مزمن در طرح «دارویاری»
برخی بیماری‌های مزمن مانند فشارخون، دیابت، بیماری‌های قلبی و چربی خون و موارد مشابه به صورت مداوم نیازمند به مراقبت، ویزیت پزشک و البته مصرف دارو هستند.

به گزارش تسریر، پیش از این، افراد دارای بیماری‌های مزمن که اغلب هم مسن هستند، مجبور بودند برای تمدید دارو هر بار به پزشک مراجعه و سپس از داروخانه‌ها دارو دریافت کنند. خوشبختانه با اصلاح سیاست‌های ارزی دارو یا همان طرح «دارویاری» که از پنجشنبه گذشته کلید خورده است، این امکان فراهم شده که نسخه بیماران تا دو بار بدون نیاز به ویزیت پزشک، مجدد تمدید شود.

همچنین لازم به ذکر است با اجرای طرح دارویاری، تهیه دارو با نسخه هیچ افزایش هزینه‌ای برای بیمار نخواهد داشت، اما اگر بدون نسخه و به صورت آزاد برای دریافت دارو مراجعه شود، فرد مشمول افزایش هزینه خواهد شد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، داروهایی که تهیه آن نیاز به نسخه پزشک ندارد (OTC)، افزایش قیمتی نخواهند داشت. در عین حال وزارت بهداشتی‌ها اعلام کرده‌اند با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم کشور به صورت روزانه از این داروها استفاده می‌کنند و با توجه به دستور رییس جمهور در این باره، تعداد ۱۱۹ قلم از داروهای بدون نسخه که تواتر مصرف بیشتری دارند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، همچنین داروهایی که قبلا تحت پوشش بیمه نبودند از جمله سیتاگلیپتین، رزوواستاتین، امپاگلیفلوزین، کابرگولین، پنتوپرازول، کلاریترومایسین و موراد مشابه خوشبختانه مشمول این طرح می‌شوند و هزینه‌هایشان توسط بیمه پرداخت می‌شود.

همچنین گفتنی است که سه دهک اول جامعه به صورت خودکار تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته‌اند.

سایر افراد فاقد بیمه نیز می‌توانند با ثبت نام در سامانه بیمه سلامت، جهت پوشش بیمه‌ای خود اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=19937

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.