• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

سه تغییر مهم کنکور از سال آینده

  • کد خبر : 19780
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
سه تغییر مهم کنکور از سال آینده
معاون خط مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف دروس عمومی از آزمون، تاثیر قطعی چهل درصدی سوابق تحصیلی و برگزاری کنکور به صورت دو بار در سال را سه تغییر و تفاوت کنکور سال ۱۴۰۲ در مقایسه با آزمون امسال برشمرد.

به گزارش تسریر به نقل از ایسنا،‌ دکتر رجبعلی برزویی ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه کنکور سال آینده در مقایسه با آزمون سراسری امسال سه تفاوت اصلی خواهد داشت،‌ گفت: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های کنکور ۱۴۰۲ این است که ما می‌توانیم دو بار در سال این آزمون را برای داوطلبان برگزار کنیم و نتایجی که داوطلبان دریافت می‌کنند تا دو سال می‌تواند اعتبار داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از اصلی‌ترین تفاوت‌های آزمون سراسری سال آینده این است که دروس عمومی می‌تواند در بخش تشریحی و سوابق تحصیلی اثرگذار باشد و در این بخش اعمال خواهد شد؛ بنابراین در کنکور سال آینده دروس عمومی نداریم. همچنین داوطلبان کنکور سال آینده صرفا از دروس تخصصی آزمون خواهند داد.

معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، خاطر نشان کرد: در مهر سال آینده برای کنکوری‌ها ۴۰ درصد از نمره کنکورشان بر اساس سوابق تحصیلی به صورت قطعی ملاک عمل خواهد بود و ۶۰ درصد از نمره آزمون اختصاصی ملاک عمل نمره داوطلبان می‌شود.

برزویی تاکید کرد: در مصوبه “تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی” پیش‌بینی شده است که اطلاع‌رسانی یک سال قبل از برگزاری کنکور انجام شود که منظور از این یک سال، “سال تحصیلی” است؛ لذا در مصوبه قید شده است که شورای سنجش و پذیرش تا شهریور ماه فرصت دارد این مصوبه را برای داوطلبان اعلام کند که این مصوبه به‌موقع توسط رییس‌جمهور ابلاغ شد که امیدواریم شورای سنجش و سایر مراکز مسئول در راستای عملیاتی کردن مصوبه گام بردارند.

وی اظهار کرد: در مصوبه فوق صراحتا تاکید شده است که اطلاع‌رسانی برای مواد درسی و مواد آزمون اختصاصی و معدل دیپلم و همه ضرایب آن تا شهریور باید اعلام شود؛ لذا شورای سنجش و پذیرش تا این مدت فرصت دارد آیین‌نامه‌های اجرایی و مواد درسی و ضرایب آنها را برای رشته‌های مختلف هنر، زبان و غیره ابلاغ کند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=19780

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.