• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

آخرین آمار مبتلایان به امیکرون در کشور

  • کد خبر : 1847
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
آخرین آمار مبتلایان به امیکرون در کشور
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: براساس ارزیابی تعداد مبتلایان به امیکرون به ۳۴ نفر رسیده اما تعداد بیشتر از این رقم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر،  حمید رضا جماعتی دبیر کمیته علمی ستاد کرونا در جلسه امروز کمیته علمی کرونا دباره مصوبات امروز جلسه کمیته علمی کرونا، اظهار کرد: امروز جلسه کشوری در باره درمان سرپایی بیماران کرونا بود، با توجه به چند مورد تصویب سازمان غذا و دارو در کشور‌های دنیا قرار گرفته بحث این بودکه ایا این داروها در بیماران سرپایی در بیماران ما مورد استفاده قرار بگیرد یا نه.

وی ادامه داد: یکی از آن داروها رمدیسیور بود همان طور که می دانید این دارو قبلا استفاده شده بود و در مطالعات آخر نشان داده شد که اگر ما این دارو را از ۵ روز به ۳ روز تبدیل کنیم در بیماران سرپایی که واکسن نزده اند و در مرحله اولیه بیماری هستند  و در ۷ روز اول بیماری قرار دارند و بیماری های زمینه ای دارند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند می تواند به میزان زیادی بیش از ۷۰ درصد جلوی پیشرفت بیماری را بگیرد و از بستری شدن بیماران در بیمارستان و آی سیو جلوگیری کند.به همین دلیل به عنوان یکی از مصوبات مورد تصویب قرار گرفت.

جماعتی ادامه داد: درباره داروی مولنوپیراویر که با توجه به این که درباره آن اطلاعات کافی وجود ندارد و در آخر انجام شده، نشان داده که ۳۰ درصد در جلوگیری از پیشرفت بیماری کرونا و بستری شدن تاثیر داشته و مورد تصویب قرار نگرفت و قرار شد که اطلاعات بیشتری درباره آن به دست آورده شود. اگر دیدیم که نتایج بهتری داشت آن را دوباره در کمیته مورد بحث قرار دهیم.

جماعتی افزود:  داروی پکسلویید اخیرا به وسیله سازمان غذا و دارو در آمریکا تصویب شد و به عنوان اولین داروی خوراکی ضد کرونا وجود دارد. با توجه به ارزیابی‌ها هنوز در آمریکا مورد استفاده قرار نگرفته اما قرار شد با توجه به پیش بینی ما برای پیک جدید کرونا، قبل از وارد شدن به این مساله به عنوان کمیته علمی، این دارو را با توجه به مطالعات اثربخشی حدود ۸۰درصد در افراد دارای بیماری مزمن، مصوب کردیم که این دارو را به سازمان غذا دارو پیشنهاد دهیم که به لیست داروهای کشور اضافه کند، در صورت مطالعه بیشتر، اقدامات سنتز و ساخت در کشور آماده شده باشد و بتواند برای بیماران استفاده قرار بگیرد.

وی درباره آمار واقعی مبتلایان به امیکرون در کشور، توضیح داد: به دلیل پراکندگی مبتلایان به امیکرون در کشور، از نظر مطالعات ما، یک مورد بیماری معادل تعداد بسیاری از بیماران است، براساس ارزیابی ما تعداد مبتلایان به ۳۴ نفر رسیده است، ممکن است تعداد مبتلایان به امیکرون بیشتر از این رقم است.
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا عنوان کرد: بیشترین گروه سنی مبتلایان در بین افراد جوان است و اینکه آیا این ویروس در بین دانش آموزان شیوع پیدا کرده یا خیر، تاییدی برای این موضوع نیست.
وی خاطرنشان کرد: مدارس باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و این وظیفه آموزش و پروش و اولیای مدارس است که این پایش را داشته باشند، اگر این پروتکل ها انجام نشود با توجه به آن که بیشتر مبتلایان افراد جوان، نوجوان و اطفال هستند، می‌تواند منشایی برای پیک بعدی کرونا در کشور باشد.

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=1847

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.