• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

رمان‌های برتر سال ۲۰۲۲

  • کد خبر : 17413
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
رمان‌های برتر سال ۲۰۲۲
اگرچه تنها حدود نیمی از سال ۲۰۲۲ گذشته است، با این حال تاکنون رمان‌های بسیاری با ژانرهای متفاوت منتشر شده و مخاطبان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب کرده است.

به گزارش تسریر، همه ساله کتاب‌ها و مقاله‌های شگفت‌انگیز جدیدی به قفسه‌های کتاب‌فروشی‌های سراسر دنیا اضافه می‌شود و دوستداران ادبیات را به خود جذب می‌کند. البته جست‌وجوی بهترین کتاب‌ها و موضوعات مورد علاقه هر فرد در میان صدها و حتی هزاران کتاب تألیف شده در هر سال برای افراد کار مشکلی به نظر می‌رسد که برای حل این مسئله، همه ساله کتاب‌ها بر اساس ژانر و میزان فروش آن‌ها طبقه‌بندی می‌شود تا افراد راحت‌تر بتوانند کتاب‌های مورد نظر خود را تهیه کنند. در ادامه به معرفی رمان‌های برتر سال ۲۰۲۲ تا به امروز در ژانرهای مختلف پرداخته می‌شود که تاکنون به فروش زیادی در سراسر جهان دست یافته است.

«کیک سیاه» نوشته شارمین ویلکرسن

«کیک سیاه» یک رمان به یادماندنی و خردمندانه به حساب می‌آید که خیلی استادانه توسط شارمین ویلکرسن، نویسنده پرآوازه آمریکایی با اصالت ایتالیایی، به تحریر درآمده است. حکایت این رمان با به ارث رسیدن یک کیک سیاه سنتی کارائیبی و صدایی ضبط شده از طرف یک زن به فرزندان خود، بایرون و بنی آغاز می‌شود. در طول داستان، این خواهر و برادر تلاش می‌کنند از طریق صدای ضبط شده توسط مادر خود به رازهای پنهان زندگی پی ببرند و همچنین از سرنوشت نامعلوم او آگاه شوند. رمان کیک سیاه در سایت‌های آمازون و بوک‌شاپ با مبلغ ۱۷ دلار و ۸۱ سنت قابل خریداری است.

 

تمام خشم من، نوشته صبا تحیر

رمان «تمام خشم من» نوشته صبا تحیر پاکستانی-آمریکایی، دو شخصیت اصلی به نام‌های سالاهودین و نور را در بر می‌گیرد که در ابتدا فراتر از دو دوست با یکدیگر در ارتباط هستند، اما یک جدال سخت، پیوند میان آن‌ها را به خشم و کینه‌ای طولانی تبدیل می‌کند. در ادامه هر یک از این دو شخصیت می‌کوشند چالش‌های پیش روی خود را به تنهایی حل کنند که همین امر، مشکلات بیشتری را برای آن‌ها به وجود می‌آورد. زمانی که سالاهودین تلاش می‌کند مشکلات خود و خانواده‌اش را به تنهایی حل کند و از نظر اقتصادی، اعضا خانواده‌اش را تحت حمایت قرار دهد، لحظات بسیار سختی را تجربه می‌کند. از سوی دیگر، نور برای ادامه تحصیل با خشم عموی خود مواجه می‌شود و همین امر، یک بار دیگر سالاهودین و نور را به قدردانی از دوران دوستی خود سوق می‌دهد. علاقه‌مندان به رمان تمام خشم من می‌توانند آن را با قیمت ۱۲ دلار و ۹۹ سنت از سایت‌های آمازون و بوک‌شاپ تهیه کنند.

دوستداران کتاب، نوشته امیلی هنری

امیلی هنری از نویسندگان پرآوازه آمریکایی به‌شمار می‌رود که بیشتر به خاطر رمان‌های عاشقانه خود در ساحل به شهرت رسیده است. آخرین رمان وی که اخیراً منتظر شده است «دوستداران کتاب» نام دارد که با الهام از زندگی «نورا استیونز»، یکی از شخصیت‌های ادبی مشهور شهر نیویورک نوشته شده است. لیبی خواهر نورا به او پیشنهاد می‌کند در یک سفر افسانه‌ای همراهش شود و نورا قبول می‌کند به این امید که قهرمان داستان خود شود، غافل از این‌که وارد یک نبرد بزرگ با قوی‌ترین رقیب خود Charlie Lastra، ویراستار مشهور آمریکایی، می‌شود.

ویولتا، نوشته ایزابل آلنده

ویولتا یک رمان تخیلی تاریخی جدید در مورد Violeta del Valle است که در سال ۱۹۲۰ در یک خانواده دارای فرزندان پسر زیاد در آمریکای جنوبی متولد شد. ویولتا در طول عمر خود سختی‌های زیادی را تجربه کرد اما به موفقیت‌های زیادی نیز دست یافت و به یکی از حامیان مشهور حقوق زنان و همچنین دو پاندمی بزرگ تبدیل شد. خرید این رمان در سایت‌های آمازون و بوک‌شاپ با قیمت ۲۲ دلار و ۸۴ سنت امکان‌پذیر است.

True Biz نوشته سارا نوویک

چارلی، دانش‌آموزی در مدرسه مخصوص کودکان کم‌شنوا به نام River Valley ، شخصیت اصلی رمان True Biz نوشته سارا نوویک، نویسنده، مترجم و استاد نویسندگی خلاق آمریکایی است. آستین نیز به عنوان پسر طلایی مدرسه شناخته شده است و February مدیر مدرسه آن‌ها محسوب می‌شود که با وجود چالش‌های زیاد در زندگی خود، برای پرشور نگه داشتن مدرسه می‌جنگد. «True Biz» که در رمان به عنوان گفت‌وگوهای جدی و واقعی تعریف شده است از همان ابتدای رمان با دانش‌آموزان همراه است، در حالی که این کودکان دوره سیاسی، اقتصادی و شورش بدی را تجربه می‌کنند که به نظر می‌رسد آینده آنان را به طور چشمگیری تحت تأثیر قرار خواهد داد. علاقه‌مندان به ادبیات می‌توانند رمان True Biz را با قیمت تنها ۱۸ دلار و ۹۱ سنت از آمازون و بوک‌شاپ تهیه کنند.

 

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=17413

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.