• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

چند وقت پس از «طلاق» می توان ازدواج کرد؟

  • کد خبر : 17337
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
چند وقت پس از «طلاق» می توان ازدواج کرد؟
پس از جدایی بین شش ماه تا یک سال زمان لازم است تا افراد بتوانند بحران روانشناختی طلاق را پشت سر بگذارند، از این رو، ازدواج مجدد بلافاصله پس از طلاق، احتمال شکست را زیاد می‌کند.

به گزارش تسریر، یک روانشناس با تاکید بر اهمیت پشت سر گذاشتن بحران طلاق برای ازدواج مجدد، اظهار کرد: پس از جدایی بین شش ماه تا یک سال زمان لازم است تا افراد بتوانند بحران روانشناختی طلاق را پشت سر بگذارند، از این رو، ازدواج مجدد بلافاصله پس از طلاق، احتمال شکست را زیاد می‌کند.

شبنم طلوعی اظهار کرد: افراد باید بحران طلاق را پشت سر بگذارند و این فرآیند نیازمند زمان است. از این رو ازدواج مجدد بلافاصله پس از طلاق احتمال شکست زیادی دارد و این امر آشفتگی روانی زن و مرد را افزایش می‌دهد.

این روانشناس با بیان اینکه پس از جدایی بین شش ماه تا یک سال زمان لازم است تا افراد بتوانند  بحران طلاق را پشت سر بگذارند، افزود: در این مدت زن و مرد باید بر روی نقص‌های خود کار کنند. از خود سوال کنند پس از طلاق چه تغییری کرده‌اند که اکنون از ازدواج مجدد خود انتظار موفقیت و خوشبختی در زندگی را دارند؟. هر فرد وقتی با همسر خود دچار مشکل شده و طلاق می‌گیرد باید بر روی نواقص و اشتباهات خود تمرکز کند و تصور نکند که مشکل از سوی همسر بوده و او هیچ نقصی و اشتباهی در طلاق نداشته است.

وی معتقد است که جدایی یک باخت دو طرفه است و در این باخت هر دو طرف یعنی هم زن و هم مرد سهیم هستند.

به گفته طلوعی، وقتی زن و مرد به باخت طلاق می‌رسند به این معنا است که در زندگی مشترک یک سری نا بلدی‌ها وجود داشته و زوجین مهارت هایی که برای زندگی و مسیر پر پیچ و خم رابطه مشترک لازم است را نیاموخته‌ بودند. از این رو پس از جدایی یک سال زمان نیاز است تا فرد بر روی ویژگی‌های خود کار کرده و نقص‌ها و اشتباهات خود را پیدا کند.

این روانشناس همچنین نسبت به کمک گرفتن از روانشناسان و مشاوران برای پشت سر گذاشتن بحران طلاق، یافتن نواقص و شناخت بهتر خود تاکید و تصریح کرد: اینگونه فرد اشتباهات گذشته را در زندگی جدید خود تکرار نخواهد کرد. همچنین لازم است قبل از ازدواج، آموزش‌های لازم به افراد داده شود تا احتمال طلاق کاهش یابد.

وی در پایان سخنان خود به آثار روانشناختی طلاق بر روی فرزندان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در ازدواج مجدد باید وضعیت روانشناختی کودکان و فرزندان را نیز در نظر گرفت، بیان کرد: طلاق و ازدواج مجدد بهتر است در سن نوجوانی فرزندان اتفاق نیافتد. در نوجوانی کودک دچار تغییرات و بحران است و اگر بحران دیگری تحت عنوان ازدواج مجدد یا طلاق والدین نیز برایش اتفاق افتد، مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند. پس در این شرایط بهتر است زوجین آرامش مقطعی خود را به خاطر فرزندان حفظ کنند تا فرزندان از بحران نوجوانی خارج شوند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=17337

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.