• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

اعلام نتایج وام ضروری ۱۲میلیون تومانی بازنشستگان کشوری

  • کد خبر : 1703
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
اعلام نتایج وام ضروری ۱۲میلیون تومانی بازنشستگان کشوری
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از مشخص شدن نتایج ثبت نام اینترنتی مرحله نخست وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی این صندوق که در آبان ماه امسال انجام شد، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، محمود مرتضایی فرد با اشاره به مشخص شدن نتایج ثبت نام مرحله نخست وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی این صندوق گفت: نتایج مرحله نخست ثبت نام وام ضروری که ۳۰ آبان ماه مهلت ثبت نام اینترنتی آن به اتمام رسیده بود، مشخص شده و بیش از ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط دریافت این تسهیلات شدند.

وی با بیان اینکه «نتایج و اسامی واجدان شرایط در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی قابل مشاهده است» گفت: اسامی واجدین شرایط در درگاه خدمات الکترونیک صندوق به نشانی sabasrm.ir اعلام شده و افراد می‌توانند با شماره دفتر کل بازنشستگی، کد ملی و شماره حساب بانک صادرات که از آن حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند، نتایج اعلامی را مشاهده کنند.

او یادآور شد: در مرحله نخست تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر از واجدین شرایط اعلام می‌شود و زمان ثبت نام اینترنتی مرحله دوم برای مابقی تسهیلات تا سقف ۳۰۰ هزار فقره نیز بزودی اعلام خواهد شد.

وی به متقاضیانی که از لیست دریافت کنندگان وام ضروری در این مرحله حذف شده اند، اشاره کرد و افزود: ورثه پسر که در سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می‌شوند، وظیفه بگیران تک ورثه‌ای که سن آنان بیش از ۸۰ سال باشد، بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده باشد، بازنشستگانی که کمتر از یک سال از صدور حکم بازنشستگی آنها گذشته باشد و رکوردهایی که فرم رضایت نامه وراث آنها در سامانه تأیید نشده باشد، عواملی هستند که سبب شده تا چنین افرادی در ابتدا از لیست واجدان شرایط حذف شوند.

مرتضایی فرد در ادامه اظهار داشت: پس از حذف این گروه‌ها، تمامی متقاضیان باقی مانده بر اساس عواملی چون مجموع مانده وام‌های ضروری دریافتی (به ترتیب از کمترین به بیشترین مجموع وام دریافتی) و حقوق دریافتی (بر اساس آخرین حکم صادره و به ترتیب از کمترین به بالاترین حقوق دریافتی) به صورت سراسری اولویت بندی شدند و در نهایت برای مرحله نخست، تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط دریافت وام در مرحله نخست شدند.

مرتضایی فرد یادآور شد: تسهیلات مرحله نخست، از اواخر دی ماه ۱۴۰۰ به صورت ماهانه و بر اساس نوبت‌های مشخص شده به حساب واجدان شرایط واریز می‌شود. این مرحله از وام ۱۲ میلیون تومانی در قالب ۷ نوبت دسته بندی شده اند که در هر نوبت برای بیش از ۲۱ هزار نفر از واجدان شرایط مبلغ وام پرداخت می‌شود.

گفتنی است، اسامی ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر از واجدان شرایط مرحله نخست، جهت اطلاع رسانی و شفافیت بیشتر در اختیار مدیران استانی صندوق قرار گرفته است و به صورت فایل نیز با حذف نام و نام خانوادگی و اعلام چهار رقم آخر کد ملی، ذکر عنوان دستگاه و جنسیت، تا چند روز آینده روی درگاه خدمات الکترونیک صندوق به نشانی sabasrm.ir قرار خواهد گرفت.

 

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=1703

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.