• امروز : پنجشنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
0

داروی تیزرپاتید بر کاهش وزن موثر است؟

  • کد خبر : 16994
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
داروی تیزرپاتید بر کاهش وزن موثر است؟
قرص تیزرپاتید تحت عنوان داروی جدید دیابت ممکن است برای درمان چاقی موثر باشد. تیرزپاتید داروی دیابت نوع دوم است که در روزهای اخیر برای کاهش وزن نیز معرفی می‌شود.

به گزارش تسریر، گروهی از محققان به منظور میزان تأثیرگذاری دارویی به نام «تیزرپاتید» بر کاهش وزن، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف بیش از ۲۵۰۰ بزرگسال دارای اضافه وزن یا چاق را مورد ارزیابی قرار دادند؛ افراد شرکت‌کننده در مطالعه هر هفته، پنج، ۱۰ یا ۱۵ میلی‌گرم از داروی جدید یا دارونما دریافت کردند. این مطالعه ۷۲ هفته طول کشید.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حدود ۹ نفر از ۱۰ فرد شرکت‌کننده در این مطالعه وزن کم کردند، میانگین کاهش وزن برای بالاترین دوز حدود ۲۳.۵ کیلوگرم بود. افرادی که دوز ۱۰ میلی‌گرمی مصرف کردند به طور متوسط تقریباً ۲۲ کیلوگرم وزن کم کردند و افرادی که دوز پنج میلی‌گرم دریافت کرده بودند تقریباً ۱۵ کیلوگرم وزن کم کردند. در مقابل افرادی که دارونما مصرف کردند، کمی بیش از ۲.۵ کیلوگرم وزن کم کردند.

این مطالعه نشان داد که تقریباً همه افرادی که از داروی تیزرپاتید استفاده کردند شاهد بهبود قند خون، فشار خون و سطح کلسترول بودند. درحال‌حاضر داروهای بسیار خوبی برای مدیریت وزن در دسترس داریم، اما کاهش وزن ناشی از این دارو، بسیار بیشتر از دیگر داروها است. همچنین میزان کاهش وزن آن به رایج‌ترین روش‌های جراحی چاقی نزدیک است.

عوارض داروی لاغری تیزرپاتید

به گفته محققان، رایج‌ترین عوارض جانبی داروی تیزرپاتید شامل حالت تهوع، اسهال و یبوست بود که معمولاً خفیف تا متوسط بودند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=16994

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.