• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0

کابوس، نشانه هشداردهنده بیماری پارکینسون

  • کد خبر : 16779
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کابوس، نشانه هشداردهنده بیماری پارکینسون
نتایج یک بررسی نشان می دهد که خواب بد دیدن، می تواند هشدار اولیه بیماری پارکینسون باشد.

به گزارش تسریر، به گفته محققان انگلیسی شروع کابوس‌های شبانه و دیدن خواب های بد در افراد مسن و سالمند ممکن است نشان دهنده اولین علائم بیماری پارکینسون باشد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد: در گروهی از مردان مسن، افرادی که مکرر خواب‌های بد را تجربه می‌کردند، دو برابر بیشتر از افرادی که این تجربه را نداشتند، با خطر ابتلا به پارکینسون مواجه بودند.

همچنین نتایج مطالعاتی که پیش از این انجام گرفته حاکی از آن است افراد مبتلا به بیماری پارکینسون بیشتر از بزرگسالان دیگر تجربه کابوس و رویاهای بد را دارند اما استفاده از کابوس به عنوان شاخص خطر ابتلا به پارکینسون پیش از این مورد توجه قرار نگرفته بود.

متخصصان اظهار داشتند: اگرچه تشخیص زودهنگام بیماری پارکینسون می تواند واقعا مفید باشد، اما شاخص های هشدار دهنده بسیار کمی وجود دارد و بسیاری از آزمایش های تشخیصی بیمارستانی هم گران قیمت هستند.

متخصصان انگلیسی تاکید کردند: در حالی که نیاز به انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه داریم، درک اهمیت نقش کابوس و خواب بد دیدن می تواند نشان دهد افرادی که در سنین بالاتر تغییراتی را در رویاهای خود بدون هیچ محرک آشکاری مشاهده می کنند باید به دنبال مشاوره پزشکی باشند.

این تیم تحقیقاتی از داده‌های مطالعه انجام شده در ایالات متحده استفاده کرد که شامل اطلاعات یک دوره ۱۲ ساله از ۳۸۱۸ مرد مسن‌ بود که به طور مستقل زندگی می‌کردند. در ابتدای مطالعه، مردان پرسشنامه هایی را تکمیل کردند که یکی از آنها شامل پرسشهایی در مورد کیفیت خواب بود.

افرادی که حداقل یک‌بار در هفته خواب‌ بد را تجربه کرده بودند در پایان مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود آیا احتمال بیشتری برای تشخیص بیماری پارکینسون در آنها وجود دارد یا خیر.

 در طول دوره تحقیقات، ۹۱ مورد پارکینسون تشخیص داده شد. محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که به طور مکرر خواب‌های بد را تجربه می‌کردند، دو برابر بیشتر از افرادی که تجربه خواب‌ بد نداشتند، در معرض ابتلا به این بیماری بودند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=16779

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.