• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
0

هلندی‌ ها، نگران افزایش تعداد دانشجویان خارجی

  • کد خبر : 16696
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
هلندی‌ ها، نگران افزایش تعداد دانشجویان خارجی
دانشگاه آمستردام در پایتخت هلند از نگرانی خود نسبت به افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی خبر داد.

به گزارش تسریر به نقل از ان‌ال‌تایمز، آمارهای منتشر شده از هلند نشان می‌دهد که تعداد دانشجویان بین‌المللی که به دانشگاه “آمستردام” (دانشگاه پایتخت هلند) می‌آیند، در حال افزایش است و دانشگاه آمستردام نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده است. چراکه به گفته رئیس هیئت مدیره این دانشگاه، مسکن کافی برای آنها وجود ندارد.

از طرفی دیگر، حجم کاری اساتید این دانشگاه در حال افزایش است و با ادامه این روند دانشجویان هلندی ممکن است فرصت تحصیل در کشور خود را از دست بدهند.

طی چند سال گذشته، تعداد دانشجویان هلندی دانشگاه آمستردام ۶ درصد افزایش یافته است و این در حالی است که تعداد دانشجویان بین‌المللی سه برابر افزایش یافته است. به این ترتیب، حدود یک سوم از ۴۱ هزار دانشجوی دانشگاه آمستردام از خارج از کشور می‌آیند.

این فرآیند بین‌المللی سازی از حدود ۱۵ سال گذشته آغاز شده است. زمانی که دولت و شرکت‌های هلندی از دانشگاه‌های این کشور درخواست کردند که دانشجویان بین‌المللی را برای کسب دانش جذب کنند و دانشجویان هلندی را برای بازار کار جهانی آماده کنند.

در این میان، دانشگاه‌های هلند نیز به این درخواست و فراخوان توجه کردند اما انتظار نداشتند که جذب دانشجویان خارجی به این میزان افزایش پیدا کند.

پیامدهای این رشد سریع اکنون در سراسر دانشگاه‌ آمستردام قابل مشاهده است. اساتید تحت فشار کاری زیاد قرار گرفته‌اند و مکان‌های مطالعه کمتر و کمتر می شود. یافتن مسکن در آمستردام دشوار است، به خصوص برای دانشجویان بین المللی که آشنایی چندانی با این بازار ندارند.

و از آنجایی که دانشگاه‌های هلند اجازه ندارند دانشجویان را بر اساس ملیت خود در اولویت قرار دهند، دانشگاه آمستردام نگران آینده دانشجویان هلندی در این دانشگاه است. چراکه آنها اکنون باید با دانشجویان با انگیزه از سراسر جهان برای کسب جایگاه در یک برنامه تحصیلی در کشور خودشان رقابت کنند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=16696

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.