• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
0

کنترل سرفه مرطوب ناشی از کرونای طولانی

  • کد خبر : 16243
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
کنترل سرفه مرطوب ناشی از کرونای طولانی
انجام دادن تمرین‌های تنفسی به برطرف کردن خلط‌ها از مجرای تنفسی و ریه افراد کمک زیادی می‌کند.

به گزارش تسریر، بسیاری از افراد تا مدت‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ دچار علائم مربوط به آن می‌شوند، سرفه یکی از رایج‌ترین علائم است که معمولاً با تب و از دست دادن حس بویایی و چشایی همراه است. سرفه ناشی از کرونای طولانی‌مدت می‌تواند هفته‌ها یا ماه‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری ادامه‌دار باشد، برخی افراد در این شرایط سرفه مرطوب را تجربه می‌کنند، این نوع سرفه با خلط همراه است. افراد مبتلا به کرونای طولانی‌مدت که دچار سرفه مرطوب می‌شوند، تنگی نفس را نیز تجربه می‌کنند.

چگونه می‌توان سرفه مرطوب ناشی از کرونای طولانی‌مدت را کنترل کرد؟
انجام دادن تمرین‌های تنفسی به برطرف کردن خلط‌ها از مجرای تنفسی و ریه افراد کمک زیادی می‌کند، لازم است افراد به میزان کافی آب، مایعات داغ مانند سوپ و آبگوشت مصرف کنند، همچنین بهتر است افراد حداقل دو یا سه بار در روز بخار استنشاق کنند تا خلط ایجاد شده در ریه‌ها از بین برود. در صورت ابتلا به سرفه مرطوب ناشی از کرونای طولانی‌مدت از طریق بینی نفس بکشید، زیرا تنفس از طریق دهان می‌تواند باعث افزایش میزان سرفه شود. همچنین، توصیه شده است به جای اینکه به پشت دراز بکشید تا حد امکان به سمت چپ یا راست دراز بکشید، این اتفاق ممکن است به تخلیه سریع‌تر خلط کمک کند. از عواملی که باعث سرفه می‌شود مانند سیگار کشیدن، محیط‌های آلوده، خوشبوکننده‌های هوا، شمع‌ها با بوی قوی یا عطرها و اسپری‌های قوی دوری کنید.

چه زمانی به دکتر مراجعه کنیم؟
در صورتی که سرفه ناشی از کرونای طولانی‌مدت پس از گذشت زمان بهبود پیدا نکرد و سرفه کردن باعث بیدار شدن از خواب شود، لازم است به پزشک مراجعه کنید. همچنین، اگر تنگی نفس و دیگر علائم طولانی‌مدت کرونا بهبود پیدا نکرد، به منظور دریافت درمان مؤثر باید با پزشک مشورت کنید.

دیگر علائم کرونای طولانی‌مدت چیست؟
کرونای طولانی‌مدت علاوه بر بروز سرفه، باعث ایجاد مشکلات حافظه، درد مفاصل، درد قفسه سینه، خستگی درد عضلانی، سردرد، تپش قلب، افسردگی یا اضطراب، سرگیجه هنگام ایستادن، احساس خستگی پس از انجام فعالیت‌های فیزیکی یا ذهنی و تنگی نفس می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=16243

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.