• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

روش‌ هایی برای بهبود سیستم عصبی

  • کد خبر : 16078
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
روش‌ هایی برای بهبود سیستم عصبی
زمانیکه برای مدت طولانی تحت استرس و اضطراب قرار گرفته باشیم، سیستم عصبی احساس ترس و تحت فشار بودن دارد که این شرایط باعث تشدید بی‌قراری می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی تسریر، در شرایطی که بدن برای مدت طولانی تحت فشار و احساسات ناخوشایند باشد، به وضعیتی تحت عنوان “حالت بقا” می رسد که این بیشتر منجر به احساس خستگی در تمامی اوقات می شود. هنگامیکه سیستم عصبی احساس کند از حالت تعادل خارج شده است، احتمال بروز بیماری های مرموز، مزمن و روانی نیز بیشتر می شود. اما چگونه می توان این شرایط را متعادل ساخت؟ چگونه می توان روند بهبودی سیستم عصبی را آغاز کرد؟

روزنامه “هندوستان تایمز” در ادامه به روشهایی که به بهبود سیستم عصبی کمک میکند، اشاره کرده است:

افزایش سطح ویتامین B: ویتامین B1، B6 و B12 به ایجاد انتقال دهنده های عصبی مانند استیل کولین، سروتونین و نوراپی نفرین کمک می کند. این انتقال دهنده های عصبی نقش اساسی در تنظیم سیستم عصبی و عملکرد صحیح آن دارند.

قرار گرفتن در معرض سرما: آستانه تحمل بدن باید افزایش یابد. می توان یک ظرف بزرگ پر از آب یخ برداشت و دست خود را در آن قرار داد. همانطور که بدن در حال آرام شدن است، باید به آن اجازه داد این احساسات را درک کند. این کار به بالا بردن آستانه تحمل بدن کمک می کند.

نور خورشید صبحگاهی: قرار گرفتن در معرض نور خورشید صبحگاهی نقش کلیدی در تعادل مجدد ساعت زیستی دارد. همچنین به خواب خوب شبانه کمک می کند چرا که خواب، نقش بسیار مهمی در ترمیم و بهبود سیستم عصبی دارد.

حد و مرزها: کارشناسان بر نیاز به وجود مرزها در روابط تاکید دارند. در مورد تنظیم و متعادل ساختن سیستم عصبی، اینطور گفته میشود که باید همیشه مرزهای خاصی وجود داشته باشد. همچنین باید برای کلمات و موقعیت‌ها که باعث می‌شوند مجدد به حالت بقا بازگردیم، حد و مرزهایی قرار داد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=16078

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.