• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
0

چند عادت صبحگاهی که شما را لاغر می کند

  • کد خبر : 16047
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
چند عادت صبحگاهی که شما را لاغر می کند
زود بیدار شدن، انجام مدیتیشن، نوشیدن یک لیوان آب گرم، مصرف صبحانه با پروتئین بالا و ورزش کردن جزو عادات صبحگاهی است که به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، افراد باید به منظور کاهش وزن از یک استراتژی کامل که شامل رژیم غذایی مناسب، ورزش و تغییر سبک زندگی می‌شود، بهره ببرند. با وجود اینکه رژیم غذایی و ورزش کردن به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند، تغییر در سبک زندگی نیز می‌تواند این روند را تسریع ببخشد. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد عادات صبحگاهی مانند زود بیدار شدن و ورزش کردن در صبح زود به کاهش وزن سریع‌تر کمک می‌کند. در ادامه به بررسی عادات صبحگاهی می‌پردازیم که به کاهش وزن کمک می‌کند:

زود بیدار شدن
زود بیدار شدن از خواب نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد. برای اینکه بتوانید زود از خواب بیدار شوید، باید شب‌ها زودتر بخوابید، این اتفاق به تنظیم چرخه خواب کمک می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود. زود بیدار شدن از خواب زمان کافی برای ورزش کردن و مصرف صبحانه مناسب را فراهم می‌کند.

انجام مدیتیشن
مدیتیشن به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در صبح ذهن افراد را آرام می‌کند، استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد، سیستم عصبی پاراسمپاتیک را تحریک می‌کند، ضربان قلب را کنترل می‌کند و به بهبود جریان خون نیز کمک شایانی می‌کند و روند کاهش وزن را سرعت می‌بخشد.

نوشیدن یک لیوان آب گرم
مزایای نوشیدن یک لیوان آب گرم در صبح برای همه افراد شناخته شده است؛ نوشیدن آب گرم پس از بیدار شدن به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و متعاقباً متابولیسم را افزایش می‌دهد و باعث کاهش وزن می‌شود.

مصرف صبحانه با پروتئین بالا
صبحانه اولین و مهمترین وعده غذایی در طول روز است؛ همواره توصیه می‌شود افراد یک صبحانه غنی از پروتئین مصرف کنند تا برای مدت طولانی‌تری سیر بمانند. مصرف صبحانه با پروتئین بالا انرژی لازم برای انجام یک ورزش سنگین را فراهم می‌کند و به بهبود خلق‌وخو کمک می‌کند و سطح قند خون افراد را تنظیم می‌کند.

ورزش کردن
ورزش صبحگاهی مزایای بیشتری نسب به انجام ورزش در شب دارد زیرا به بهبود چرخه خواب کمک می‌کند. نتایج مطالعات زیادی نشان می‌دهد که ورزش کردن با معده خالی به سوزاندن چربی بیشتری کمک می‌کند زیرا وقتی با معده خالی ورزش می‌کنید بدن به منظور تأمین انرژی از ذخایر چربی استفاده می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=16047

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.