• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

خبری خوش برای درمان قطعی سرطان مزمن خون

  • کد خبر : 15564
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
خبری خوش برای درمان قطعی سرطان مزمن خون
با ورود شرکت‌های دانش بنیان نخستین داروی نوترکیب درمان سرطان مزمن خون، امروز در ساری معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، عضو انجمن خون و آنکولوژی کشور در همایش یکروزه تازه‌های تشخیصی در درمان سرطان مزمن خون که در ساری برگزار شد گفت: با پیشرفت‌های علمی کشور و ورود شرکت‌های دانش بنیان درمان قطعی و کامل در سرطان خون ایجاد شده است.

 دکتر احسان زابلی دبیر همایش با اشاره به رونمایی از یک داروی دانش بنیان امروز در ساری گفت: داروی کارفیلزومیب توسط شرکت نانوالوند در فروردین سال ۱۴۰۰ برای اولین بار در کشور تولید شد و امروز به ۷۵ فوق تخصص و متخصص آنکولوژی از استان‌های تهران، اصفهان، گلستان، مازندران و … معرفی شد.

زابلی افزود: این دارو در درمان نوع خاصی از سرطان خون به نام مالتی پل میلوما کاربرد دارد.

او ادامه داد، مازندران از استان‌های پر خطر در ابتلا به سرطان بوده، اما با تجویز دارو‌های جدید بیش از ۹۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان خون درمان می‌شوند.

زابلی تصریح کرد: از سال ۹۳ تا ۹۷ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا به سرطان خون در مازندران ثبت شده است که از این میزان ۳۵۷ نفردرمان مزمن سرطان خون CML دارند.

جان بابایی فوق تخصص در درمان سرطان نیز با بیان اینکه تولید این دارو باعث ارز آوری به میزان بیش از هفتاد و یک میلیارد تومان در سال برای کشور شده است، گفت: درمان‌های خوراکی جدید در شفا و بهبودی سرطان خون مورد بحث و بررسی در همایش قرار گرفت.

در این همایش پژوهشگران در خصوص آخرین یافته‌های تحقیقی در درمان سرطان خون، شیوه‌های دریافت درمان شیمی درمانی، خدمات پس از درمان در پیگیری هرگونه نتایج آزمایشگاهی تاکید کردند.

قوام زاده پدر علم آنکولوژی و پیوند مغز استخوان نیز در این همایش مازندران را یکی از استان‌های میشتاز در درمان سرطان عنوان کرد و گفت: از سال ۶۹ تاکنون با انجام پیوند استخوان رفته رفته دانش‌ها برلی درمان سرطان خون در کشور افزایش یافته بگونه‌ای که هم اکنون با تولید دارو‌های جدید در شرکت‌های دانش بنیان امید به زندگی در بیماران مبتلا به سرطان خون افزایش چشمگیری یافته است.

او با انتقاد از برخی چالش‌ها در فرار نیرو‌های جوان و متخصص در حوزه سرطان از کشور بیان کرد:تمهیدات لازم برای پرورش دانشمندان جوان باید اندیشیده شود چرا که با سرمایه گذاری کشور به جایگاه‌های علنی رسیده اند و بهره گیری از توان خدمتی آنان در داخل کشور باید فراهم شود.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=15564

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.