• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0
دکتر موحد محمدی تاکید کرد:

احتمال درگیری سنین زیر ۱۶ سال در هپاتیت مرموز در کودکان

  • کد خبر : 15310
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
احتمال درگیری سنین زیر ۱۶ سال در هپاتیت مرموز در کودکان
دکتر مهران موحد محمدی فوق تخصص گوارش، کبد، اندوسکوپی و کولونوسکوپی کودکان گفت: هپاتیت مرموز درکودکان غالبا زیر 16 ساله ها را در گیر کرده است.

دکتر مهران موحد محمدی فوق تخصص گوارش، کبد، اندوسکوپی و کولونوسکوپی در گفتگو با پایگاه خبری تسریر در تشریح وضعیت هپاتیت مرموز درکودکان  گفت: این بیماری در کودکان غالبا زیر ۱۶ ساله ها را در گیر کرده است و علائمی همچون زردی چشم و پوست، ادرار تیره، بی اشتهایی، تب، درد عضلات، مدفوع کم رنگ را در کودکان در بردارد .
وی ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی مواردی از هپاتیت با عوامل ناشناخته در میان کودکان گزارش شده است اما در ایران موردی در این خصوص گزارش نشده است و از علل مطرح شده آدونو ویروس و ویروس کرونا بوده است.

دکتر مهران موحد محمدی فوق تخصص گوارش، کبد، اندوسکوپی و کولونوسکوپی

دکتر مهران موحد محمدی فوق تخصص گوارش، کبد، اندوسکوپی و کولونوسکوپی

وی همچنین درباره وضعیت بیماری سرخک در کشور نیز خاطرنشان کرد: سرخک بیماری بسیار مسری است بنابراین ضرورت تکمیل واکسیناسیون کودکان زیر ۵ سال باید در اولویت قرار بگیرد.
فوق تخصص گوارش، کبد، اندوسکوپی و کولونوسکوپی یادآورشد: علی رغم واکسیناسیون سرخک با سابقه طولانی در ایران و گرفتن گواهی حذف سرخک از ایران در سال گذشته توسط سازمان بهداشت جهانی اما با توجه به شیوع سرخک در افغانستان و شدت سرایت این ویروس تمام کودکان زیر ۵ سال که به هر دلیلی واکسیناسیون آنها تکمیل نشده است می بایست هرچه سریعترنسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=15310

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.