• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

بیش از ۷۰ درصد دانشجویان ما غیربومی هستند

  • کد خبر : 15306
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
بیش از ۷۰ درصد دانشجویان ما غیربومی هستند
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه بالغ بر ۷۰ درصد از دانشجویان دانشگاه غیربومی هستند، گفت: توانایی تامین خوابگاه برای این دسته از دانشجویان، برای دانشگاه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، دکتر علیرضا زالی در آیین تجهیز خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جایگاه این دانشگاه در میان سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور از لحاظ جمعیت دانشجویی، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای رتبه دوم جمعیت دانشجویی است و همین موضوع، چالش های ناشی از نبود پردیس متمرکز برای این دانشگاه را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه وجود ۱۴ خوابگاه پراکنده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را مسئله ساز دانست و گفت: ایجاد پردیس متمرکز موجب کاهش هزینه ها و صرفه جویی منابع خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عدم تناسب سرانه خوابگاهی به نسبت جمعیت دانشجویی را از دیگر مشکلات دانشگاه‌ها در سراسر کشور اعلام کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی میزبان ۱۳ هزار و ۷۵۰ دانشجو است، در حالی که خوابگاه های دانشگاه ۳۷۰۰ دانشجو ظرفیت دارند.

دکتر زالی یکی از گلایه‌های به‌حق دانشجویان را کمبود فضای فیزیکی دانست و ادامه داد: علاوه بر سرانه اندک فضای خوابگاهی، شرایط تهیه مسکن، به ویژه در محدوده دانشکده‌ها و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای بسیاری از دانشجویان مساعد نیست. همچنین با وجود اینکه بالغ بر ۷۰ درصد از دانشجویان دانشگاه غیربومی هستند، توانایی تامین مسکن برای آنان وجود ندارد.

وی با اشاره به اجاره بهای بالای خوابگاه های استیجاری، تصریح کرد: در پایتخت تامین خوابگاه برای دانشجویان، یک ضرورت است؛ حتی دانشجویان شهریه پرداز که تعهدی برای تامین خوابگاه از سوی دانشگاه برای آنان وجود ندارد را نیز نمی توان نادیده گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر زالی با بیان اینکه خوابگاه های ملکی دانشگاه نیز به علت قدمت بالا، دارای مشکلات زیرساختی است، اظهار کرد: حل مسائل خوابگاه‌های دانشجویی با توجه به شرایط اقتصادی دانشجویان، عزم ملی می طلبد و سایر نهادهای کشوری با ظرفیت سازی جدید می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان از معاونت توسعه مدیریت و منابع و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه درخواست کرد که این اقدامات در راستای تامین رفاه دانشجویان استمرار داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=15306

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.