• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
0

عواقب خطرناک قطع خودسر دارو‌های فشارخون

  • کد خبر : 15270
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
عواقب خطرناک قطع خودسر دارو‌های فشارخون
متخصص بیماری‌های قلب و عروق درباره عواقب خطرناک قطع خودسر دارو‌های فشارخون هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، “مرجان حاج احمدی” با اشاره به خطرات پیش روی بیماران مبتلا به فشارخون گفت: بیماری فشارخون با وجود این که بی علامت و خاموش است، اما می‌تواند عوارض جدی و طولانی مدتی مانند سکته‌های مغزی و قلبی و نارسایی کلیه ایجاد کند.

متخصص بیماری‌های قلب و عروق بیمارستان رسول اکرم (ص) افزود: اگر فشارخون بررسی شد و عدد از نرمال بالاتر رفت، باید برای کنترل آن به پزشک مراجعه شود.

“مرجان حاج احمدی” تاکید کرد: از آنجایی که فشار خون، بیماری خاموش است ممکن است بیماران آن را انکار و یا از درمان اجتناب کنند، حتی ممکن است برخی‌ها به درمان‌های گیاهی مانند تغییر رژیم غذایی رجوع کنند، اما باید دانست مادامی که پزشکان شما را موظف به مصرف داروی فشارخون کردند تا پایان عمر این دارو‌ها باید مصرف شود.

متخصص بیماری‌های قلب و عروق تصریح کرد: هیچ کدام از عوارض داروی فشارخون به اندازه مشکلات فشارخون جدی نیست، اگر مشاهده شد دارویی با سیستم بدن افراد سازگار نیست می‌توان تحت نظر پزشک از سایر دارو‌های همان بیماری استفاده کرد و این دارو‌ها نیز تحت پوشش بیمه است.

“مرجان حاج احمدی” تأکید کرد: بیماران فشارخون نباید به صورت خودسر دارو‌های خود را قطع کنند و باید به پزشک مراجعه و شرایط را توضیح داده تا پزشک بتواند درباره تغییر داروی آن‌ها تصمیم گیری کند.
متخصص بیماری‌های قلب و عروق خاطرنشان کرد: توصیه ما به بیماران فشار خون این است که ورزش را فراموش نکنند و با انجام ۵ تا ۶ روز ورزش در هفته و حداقل ۳۰ دقیقه نرمش در روز؛ از سیگار و دخانیات نیز دوری کنند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=15270

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.