• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
0

بدهی ۳۰۰۰ میلیاردی بیمارستان ها به شرکت های تجهیزات پزشکی

  • کد خبر : 15260
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
بدهی ۳۰۰۰ میلیاردی بیمارستان ها به شرکت های تجهیزات پزشکی
رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، گفت: مطالبات شرکت های تجهیزات پزشکی از بیمارستان ها ۳۰۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، مجید روحی، در آستانه برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که تعداد شرکت‌های تجهیزات پزشکی در دوران کرونا از عدد ۶۰۰ به ۱۰۰۰ شرکت افزایش یافت، افزود: متأسفانه برخی مسئولان فضای لازم را برای رقابت و توسعه کیفی محصولات پزشکی در کشور می‌بندند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل شرکت‌های تجهیزت پزشکی و کمبود نقدینگی و مطالبات معوقه دولت است، ادامه داد: شرکت‌های تجهیزات پزشکی در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور را تأمین کرده اند و هیچ نهاد دولتی حق ندارد در حالی که بودجه و اعتبارات لازم را برای خرید تجهیزات تأمین نکرده، بخشنامه غیرکارشناسی صادر کند.

روحی با اشاره به سهم تولید ایران از بازار تجهیزات پزشکی دنیا، گفت: بازار تجهیزات پزشکی ٧.٢ میلیارد دلار است که بخشی با واردات تأمین می‌شود. اگر تولیدکنندگان نبودند، دولت باید ۵ میلیارد دلار ارز برای تأمین نیاز کشور تخصیص می‌داد.

وی افزود: ۵ درصد ارز تجهیزات پزشکی به تولید داده شده و مابقی به واردات تعلق دارد و متأسفانه تأمین کنندگان این مشکل را دارند که تجهیزات پزشکی تا ۶ ماه در گمرک در صف ترخیص می‌ماند.

روحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بدهی مراکز درمانی به شرکت‌های تجهیزات پزشکی چقدر است، گفت: ٣ هزار میلیارد تومان مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی از مراکز درمانی است و مراکز درمانی به شکل نسیه تجهیزات پزشکی را خریداری می‌کنند که این قبیل رویه‌ها به تولید ضربه می‌زند.

وی ادامه داد: دخالت دولت در قیمت‌گذاری دستوری ضربه به تولید داخل می‌زند. تولیدکنندگان نیاز کشور را تأمین می‌کنند و اداره کل تجهیزات پزشکی اخیراً ابلاغ کرده است که نباید شرکت‌ها پیش پرداخت بگیرند. چرا باید ما کالا را تحویل مراکز درمانی بدهیم و بعد از ٢ تا ٣ سال پول خودمان را دریافت کنیم.

مریم قاسمی دبیر انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی، با عنوان این مطلب که در دوران شیوع کرونا تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی نیازهای کشور را تأمین کردند و هیچ بحرانی نداشتیم، گفت: تمامی تولیدکنندگان ملزم به رعایت استانداردهای بین المللی هستند و باید با شرکت‌های خارجی رقابت کنیم.

وی از رونمایی ۱۰ محصول دانش بنیان در زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی خبر داد و افزود: این محصولات در حوزه پزشکی، دندانپزشکی، ملزومات پزشکی، آزمایشگاهی، ارتوپدی و قلب و عروق است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=15260

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.