• امروز : پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
0

سجاد عابدی معاون امور بین الملل وزارت ارتباطات می شود

  • کد خبر : 15239
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
سجاد عابدی معاون امور بین الملل وزارت ارتباطات می شود
شنیده ها حاکی از آن است که سجاد عابدی به بزودی به عنوان معاونت امور بین الملل وزارت ارتباطات معرفی می شود. احیای این معاونت با توجه به شرایط کنونی کشور و جهان برای این وزارت خانه حساس ضروری به نظر می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از صدای ایران، یک منبع آگاه خبر داد: دکتر سجاد عابدی به عنوان معاونت امور بین الملل وزارت ارتباطات منصوب می شود

تقویت وزارت ارتباطات توسط اشخاص متخصص و متعهد در شرایط کنونی کشور و جهان در حال حاضر ضروری به نظر می رسد. پیچیدگی فناوری ها و پیشرفت روز افزون جهانی در حوزه سایبر و نفوذ آن در لایه های مختلف زندگی مردم  و در همه عرصه ها لزوم توجه به این عرصه را بیش از پیش اهمیت می بخشد.

سجاد عابدی که هم اکنون رئیس مرکز مطالعات امنیت سایبری کشور است گزینه خوبی برای احیای این معاونت مهم می باشد که گفته می شود عیسی زارع پور وی را برای تصدی این پست در نظر گرفته است.

روزمه قابل توجه عابدی در این زمینه چشمگیر و قابل تو جه است. وی که پیش از این مشاور وزیر دفاع( سردار دهقان) را در کارنامه خود دارد، تحلیل های تخصصی بسیاری از وی در رسانه های داخلی  و بین المللی از جمله الجزیره واسپوتنیک منتشر شده است. برخی از فعالیت های قابل توجه این جوان متعهد و متخصص در حوزه سایبر به شرح زیر است:

– دکتری مطالعات امنیت ملی از مرکز مطالعات بین‌الملل دانشگاه ام.آی.تی آمریکا

– عضویت در هیئت تحریریه مجله تحقیقاتی علوم سیاسی آمریکا

– عضویت در هیئت مدیره انجمن پدافند غیرعامل ایران

– عضو اندیشکده دفاع و امنیت ملی

– مدرس دانشگاه ادیان و مذاهب

– مدرس دانشکده فرماندهی و ستاد

– مدیرگروه روابط بین‌الملل انجمن ژئوپلتیک ایران

مقالات و آثار پژوهشی متعددی در حوزه‌های فرماندهی و کنترل، نظریه‌های امنیت، آنالیز و تبیین اطلاعات، نظریه‌سازی سایبری و جریان‌سازی امنیتی در مطبوعات و نشریات تخصصی به چاپ رسیده است.

حوزه فعالت و شرح وظایف معاونت امور بین الملل وزارت ارتباطات
تهیه و تدوین سیاست‌های ایجاد ، حفظ و تداوم روابط مابین وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات با مجامع و اتحادیه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای ارتباطات ، فنّاوری اطلاعات و امور فضائی .
– تهیه و تدوین سیاست‌ها و برنامه‎های مرتبط با همکاریهای اقتصادی و بین‌المللی در زمینه ارتباطات،فنّاوری‎اطلاعات‎و امور فضائی کشور و همکاری با دفتر بررسی های اقتصادی و سایر واحدهای ذیربط در تلفیق آنها.
– تنظیم و برقراری روابط با اتحادیه‌ها و مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای مرتبط با ارتباطات و فنّاوری اطلاعات، امور فضایی و فرکانس و همچنین با گروههای مطالعاتی وابسته به آنها به منظور تبادل اطلاعات و ارتقاء دانش فنی در زمینه‌های مربوطه و تنظیم روابط لازم در این امور بین وزارتخانه، شرکتها ، مؤسسات و سازمانهای وابسته .
– ارزیابی نقش اتحادیه‌ها و مجامع , مؤسسات مالی ، اعتباری و مشاوره‌ای منطقه ای و بین المللی در بخش ارتباطات ، فنّاوری اطلاعات و امور فضائی و پیشنهاد راهکارهای اجرائی برای استفاده از خدمات آنها .
– برنامه ریزی و هماهنگی به منظور شرکت در کنفرانسها, سمینارها , نمایشگاههای علمی و آموزشی (بین‌المللی و منطقه‌ای ) و اتحادیه های بین المللی و ملاقاتهای مختلف مقامات وزارتخانه با مقامات خارجی .
– پیش‌بینی حق عضویت اتحادیه‌های بین‌المللی و پیشنهاد به موقع اعتبار موردنیاز و پیگیری پرداخت به موقع آن .
– مطالعه و بررسی نشریات واصله از اتحادیه‌های بین‌المللی و همچنین بررسی خلاصه مطالب جراید خارجی در زمینه ارتباطات ، فنّاوری اطلاعات و امور فضائی و فنّاوری تولیدات .
– فراهم نمودن زمینه حضور فعال کشور در مجامع تخصصی بین المللی , منطقه ای و استفاده از قابلیت ها و توانمندیهای آنها.
– بررسی وتصمیم گیری درخصوص پیشنهادهای اعزام کارکنان وزارت ، شرکتها ، مؤسسات وسازمانهای وابسته به خارج از کشور و نظارت بر اعزام آنها .
– هماهنگی و برگزاری اجلاسهای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با کشورهایی که مسئولیت آنها به عهده وزارتخانه می‌باشد .
– تهیه و تنظیم موافقت‌نامه‌ها و یادداشت تفاهم‌های تخصصی – اقتصادی دوجانبه و چندجانبه با کشورهای خارجی .
– بررسی نتایج مأموریتهای خارج ازکشور انجام شده وارائه گزارش لازم و ثبت و نگهداری آنها.
– بسترسازی برای جذب سرمایه های خارجی برای قابلیتها و ظرفیتهای فناوری ها و تولید تجهیزات ارتباطات وفناوری اطلاعات و امور فضایی و همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی شناسایی شده درسطح کشور .
– ایجاد بانک اطلاعات در خصوص بازار منطقه و کشورهای هدف در زمینه ارتباطات ،
فنّاوری اطلاعات و امور فضایی و ارائه اطلاعات لازم به بخشهای ذیربط دولتی و غیردولتی
در داخل کشور با هماهنگی گروه آمار و اطلاعات دفتر بررسیهای اقتصادی وزارتخانه .
– تهیه و تدوین برنامه‌های بازاریابی و شناسائی بازارهای هدف جهت توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی نرم‌افزار و تجهیزات ارتباطات  ، فنّاوری اطلاعات و امور فضائی کشور با همکاری بخش غیردولتی .
۱۶- جمع‌آوری ، مطالعه و بررسی قوانین ومقررات مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی و تجزیه و تحلیل آنها به منظور استفاده در تهیه و تنظیم موافقت‌نامه‌ها ، یادداشتها و تفاهم‌نامه‌ها در ارتباط با وظایف وزارتخانه .
– ارائه راهکارهای مناسب برای جذب ومشارکت سرمایه‌گذاری خارجی وگسترش بازارهای صادراتی .
– حمایت از حقوق صادرکنندگان نرم‌افزار ، خدمات فنی مهندسی ارتباطات ، فنّاوری اطلاعات و امورفضائی کشور  در مجامع بین المللی و سایر کشورها.
– اظهارنظر در مورد سرمایه‌گذاری‌های متقابل بین‌المللی در رابطه با ارتباطات ، فنّاوری اطلاعات و امور فضائی کشور .
– راهنمایی و هدایت امر توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌ها ، مؤسسات و سازمانهای  وابسته به وزارتخانه و نیز شرکتهای غیردولتی .
۲۱- تهیه و تولید کتاب راهنمای سرمایه گذاری در کشور وسایر کشورها و به روزرسانی آن در مقاطع سالانه شامل: تحلیل فرصتها وتهدیدها در حوزه ها وشاخه های مختلف ارتباطات و فنّاوری اطلاعات .
– تهیه وتولید محتوای قابل ارائه به هیأتهای خارجی درخصوص فناوری اطلاعات وارتباطات کشور.
– انجام مکاتبات با وزارت امور خارجه ، اخذ روادید ، تهیه بلیط هواپیما، رزرو هتل در رابطه با گردهماهی ها ، همایش ها ، اجلاسها، نمایشگاههای بین المللی و اقامت داخلی و خارجی .
– انجام امور گردهمایی ها ، هم اندیشی ها ، همایش ها ، تشریفات ، پذیرایی از میهمانان داخلی و خارجی و تهیه و تنظیم پیام تبریک و تسلیت به مناسبتهای مختلف با هماهنگی واحدهای ذیربط.
– انجام اقدامات لازم به منظور مأموریتهای خارج از کشور کارکنان جهت شرکت در همایش ها ، گردهمایی ها … و اخذ مجوز از هیأت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان با هماهنگی اداره کل امور اداری و پشتیبانی .
– پیش بینی برنامه های آموزشی موردنیاز ارتقاء مهارتهای فنی و تخصصی کارکنان اداره کل با همکاری و هماهنگی مرکز نوسازی و تحول اداری.
– انجام سایر امور ارجاعی از طرف مقام مافوق .
-ارائه گزارش عملکرد ماهانه به معاونت ذیربط .

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=15239

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.