• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد؛

استقرار سامانه پایش سلامت دانش آموزان در مدارس

  • کد خبر : 1523
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۹:۲۶
استقرار سامانه پایش سلامت دانش آموزان در مدارس
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از استقرار سامانه پایش سلامت دانش آموزان در مدارس تحت پوشش دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، محمد رضا سهرابی، از استقرار سامانه پایش سلامت دانش آموزان در مدارس تحت پوشش دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این طرح توسط دانشگاه از امروز با هدف پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس تهران اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضوری شدن مدارس یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مقابله با ویروس کرونا است اظهار کرد: معاونت امور بهداشتی دانشگاه به عنوان واحدی پیشگام در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها، قبل از شیوع موج جدید ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه ای را طراحی کرده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به طراحی سامانه‌ای اختصاصی تحت عنوان سامانه پایش سلامت دانش آموزی افزود: چنانچه دانش آموزی با هر علامت یا نشانه‌ای از بیماری در مدرسه حاضر شود فوراً گزارش بیماری توسط سامانه مذکور به معاونت امور بهداشتی دانشگاه ارجاع داده خواهد شد.

سهرابی ادامه داد: به محض اعلام نشانه‌های بیماری، توسط اولیای مدرسه در سامانه مذکور، مراقبین سلامت در کمترین زمان ممکن در مدرسه برای بررسی وضعیت دانش آموز و انجام تست‌های مربوطه حاضر می‌شوند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه اضافه کرد: بعد از معاینات اولیه و آزمایش پی سی آر، رصد موارد مشکوک و در ادامه نیاز به قرنطینه کردن، اقدامات لازم برای پیشگیری از گسترش موارد و شیوع بیماری انجام می‌شود.

سهرابی با اشاره به اینکه این نرم افزار به صورت آنلاین در دسترس مدیران مدارس تهران قرار خواهد گرفت تاکید کرد: بر اساس اعتبار سنجی که انجام می‌شود، کاربر مشخصات دانش آموز علامت دار را وارد سامانه می‌کند و توسط معاونت امور بهداشتی، این موارد به نزدیک ترین مرکز خدمات جامع سلامت ارجاع داده می‌شود.

وی ادامه داد: نتیجه ثبت در این سامانه به سامانه سیب نیز اضافه خواهد شد ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان متولی این سامانه را به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران تسری خواهد داد.

سهرابی ادامه داد: با کمک این سامانه پیش از اینکه ابتلاء به بیماری قطعی شود، با شناسایی علائم بیماری کنترل و زنجیره شیوع ویروس به کمترین میزان خود خواهد رسید.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه خطاب به والدین توصیه کرد: اگر خود یا فرزندتان علامت‌های مشکوک به کرونا دارید ضمن اعلام به مسئولین مدارس، از حضور در مدرسه و اماکن عمومی خودداری کنید.

 

 

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=1523

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.