• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
0

علائم کرونا طولانی‌ مدت که شب‌ ها پدیدار می‌ شود

  • کد خبر : 15115
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
علائم کرونا طولانی‌ مدت که شب‌ ها پدیدار می‌ شود
افراد مبتلا به کرونای طولانی‌مدت ممکن است دچار اختلالات خواب و اختلال ریتم شبانه‌روزی شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، محققان همواره در حال بررسی تأثیرات طولانی‌مدت بیماری کووید -۱۹ هستند. هنوز دلیل قطعی بروز این مشکل مشخص نشده است، اما برخی متخصصان آن را به وجود اتوآنتی‌بادی‌های خاص نسبت می‌دهند. اتوآنتی‌بادی، آنتی‌بادی‌هایی هستند که بافت‌ها و اندام‌های بدن فرد را به اشتباه مورد هدف قرار می‌دهند. البته برخی دیگر باور دارند که دلیل بروز کرونای طولانی‌مدت وجود بار ویروسی بالا در بدن بیماران است. صرف‌نظر از نظریه‌هایی که ارائه شده است؛ کرونای طولانی‌مدت در نهایت به شرایطی تبدیل شده است که ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها بر بدن فرد تأثیر بگذارد.

کرونای طولانی‌مدت چیست؟

گاهی اوقات ممکن است افراد حتی پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ تا هفته‌ها یا حتی ماه‌ها درگیر علائم بیماری باشد، در این شرایط فرد به کرونای طولانی مدت مبتلا شده است. علائم طولانی مدت این بیماری ممکن است فعالیت‌های روزانه فرد را تحت تأثیر قرار دهد. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که تقریباً ۸۰ درصد افرادی که به کرونای خفیف مبتلا می‌شوند، پس از گذشت دو هفته یا بیشتر بهبود پیدا می‌کنند، دیگر افراد نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را تجربه می‌کنند؛ این افراد به سه تا شش هفته زمان برای بهبودی نیاز دارند. متخصصان معتقدند که علائم کرونای طولانی مدت شامل خستگی، درد عضلات، مه مغزی، مشکلات تنفسی و تنگی نفس می‌شود.

افراد مبتلا به کرونای طولانی‌مدت شب‌ها چه علائمی را تجربه می‌کنند؟

متخصصان اعلام کرده‌اند که دیگر نشانه کرونای طولانی‌مدت مشکلات خواب یا بی‌خوابی است. اختلالات خواب و اختلالات ریتم شبانه‌روزی جزو شایع‌ترین علائم بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته شده است. اختلالات ریتم شبانه‌روزی زمانی رخ می‌دهد که ساعت درونی بدن به هم می‌ریزد و باعث بروز مشکلات به خواب رفتن و بیدار شدن در زمان مشخص شده می‌شود. افراد مبتلا به اختلال ریتم شبانه‌روزی زمانی که باید خواب باشند، بیدار هستند و برعکس.

کرونا سومنیا (Coronasomnia) چیست؟

کرونا سومنیا به شرایطی اطلاق می‌شود که فرد بهبود یافته از بیماری کووید -۱۹ با مشکلات خواب مواجه می‌شود. نتایج مطالعه منتشر شده در مجله Clinical Sleep Medicine نشان می‌دهد که تقریباً ۴۰ درصد افراد در دوران همه‌گیری کرونا دچار اختلالات خواب شده‌اند، این اتفاق به دلیل استرس، اضطراب و دیگر مشکلات سلامت روان مرتبط با بیماری همه‌گیر رخ می‌دهد. متخصصان معتقدند که کاهش استرس و اضطراب بهترین روش برای مهار کردن اختلالات خواب مرتبط با بیماری کووید -۱۹ است.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=15115

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.