• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

ارتباط بین پیش‌ دیابت و حمله قلبی چیست؟

  • کد خبر : 15022
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
ارتباط بین پیش‌ دیابت و حمله قلبی چیست؟
نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ابتلا به پیش‌دیابت قبل از ۴۵سالگی خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین پیش‌دیابت و حمله قلبی مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی بیش از ۷.۸ میلیون فرد بستری شده در بیمارستان مرتبط با حمله قلبی بزرگسالان ۱۸ تا ۴۴ ساله در سال ۲۰۱۸ را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تقریباً ۰.۴ درصد از بیماران دارای میزان قند خونی بودند که نشان دهنده پیش دیابت بود، میزان حمله قلبی در میان افراد مبتلا به پیش‌دیابت ۲.۱۵ درصد بود، درحالی‌که این میزان در میان افراد دارای سطح قند خون طبیعی ۰.۳ درصد بود. علاوه بر این، افراد جوان مبتلا به پیش دیابت بیشتر از افراد بدون پیش دیابت به کلسترول بالا و چاقی مبتلا بودند.

به گفته محققان، افراد جوان مبتلا به پیش دیابت ۱.۷ برابر بیشتر از همسالان خود به دلیل حمله قلبی در بیمارستان بستری می‌شوند. با وجود احتمال بالاتر ابتلاء به حمله قلبی، جوانان مبتلا به پیش دیابت در معرض ابتلاء به مشکلات نامطلوب قلبی عروقی مانند ایست قلبی یا سکته مغزی قرار نداشتند.

توصیه شده است که بزرگسالان معاینات منظم پزشکی انجام دهند تا از احتمال بروز پیش دیابت آگاه باشند. همچنین لازم است افراد اقداماتی برای پیشگیری یا به تأخیر انداختن ابتلاء به دیابت نوع دوم و حوادث قلبی عروقی مانند حمله قلبی انجام دهند. متخصصان معتقدند که پیش دیابت را می‌توان از طریق تغییر در شیوه زندگی معکوس کرد، بنابراین توصیه شده است که افراد از رژیم غذایی سالم پیروی کنند، به صورت منظم ورزش کنند، وزن خود را به صورت مؤثر کاهش دهند و میزان استرس خود را کاهش دهند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=15022

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.