• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

علائم سکته قلبی خاموش چیست؟

  • کد خبر : 14858
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
علائم سکته قلبی خاموش چیست؟
علائم سکته قلبی خاموش شامل درد قفسه سینه، مشکلات گوارشی، سرگیجه و درد بازو و فک می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، ممکن است افراد دچار حمله قلبی شوند، اما متوجه آن نشوند؛ به این اتفاق سکته قلبی خاموش یا انفارکتوس میوکارد خاموش (SMI) گفته می‌شود که تقریباً ۵۰ تا ۸۰ درصد همه حملات قلبی را تشکیل می‌دهد. زمانی که سکته قلبی با علائم یا نشانه‌های خفیف رخ دهد و علائم آن با دیگر بیماری‌ها اشتباه گرفته شود، خاموش نامیده می‌شود.

حمله قلبی خاموش زمانی رخ می‌دهد که قلب افراد اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند. با توجه به تشکیل پلاک در شریان‌ها یا دیگر آسیب‌های ناشی از فشار خون بالا، ممکن است جریان خون تا حدی یا به صورت کامل قطع شود؛ در این صورت فرد دچار حمله قلبی می‌شود. در ادامه به بررسی علائم سکته قلبی خاموش پرداخته می‌شود:

درد قفسه سینه

ممکن است افراد به دلایل مختلف درد قفسه سینه را تجربه کنند، با این وجود درد قفسه سینه می‌تواند جزو علائم هشدار دهنده سکته قلبی باشد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که درد قفسه سینه ناشی از سکته قلبی بیش از چند دقیقه طول می‌کشد، سپس از بین می‌رود و دوباره عود می‌کند.

مشکلات گوارشی

متخصصان معتقدند که مشکلات گوارشی مانند معده درد، سوءهاضمه، سوزش سر دل و حالت تهوع می‌تواند جزو علائم اولیه حمله قلبی باشد. معده درد ناشی از حمله قلبی معمولاً بیش از چند دقیقه باقی می‌ماند و در قسمت بالا و وسط شکم احساس می‌شود.

سرگیجه

قرار گرفتن بیش از حد در معرض گرما، استرس، فشار به چشم، گردن یا کمر باعث بروز سرگیجه می‌شود. با این وجود، ممکن است سرگیجه نشان دهنده حمله قلبی باشد. این علامت ممکن است با عرق سرد، تنگی نفس و درد قفسه سینه همراه باشد در این وضعیت افراد باید فوراً به پزشک مراجعه کنند.

درد بازو یا فک

علائم هشدار دهنده حمله قلبی فقط به قسمت‌های خاصی از بدن محدود نمی‌شود بلکه می‌تواند در سراسر بدن پخش شود. درد ناشی از حمله قلبی از قسمت قفسه سینه آغاز می‌شود، سپس به سمت بازی و فک منتقل می‌شود.

در چه شرایطی به پزشک مراجعه کنیم؟

توصیه شده است که در صورت بروز هر کدام از علائم ذکر شده فوراً به پزشک مراجعه کنید. اگر فردی دچار حمله قلبی شده باشد و نفس کشیدن برایش دشوار باشد لازم است احیای قلبی ریوی (CPR) دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=14858

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.