• امروز : پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0

تاثیر کرونا در کاهش نرخ امید به زندگی آمریکایی ها

  • کد خبر : 1478
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
تاثیر کرونا در کاهش نرخ امید به زندگی آمریکایی ها
گزارش جدید دولت نشان می دهد کووید ۱۹ در حال حاضر سومین علت مرگ و میر آمریکایی ها است و امید به زندگی را نزدیک به دو سال کاهش داده که از زمان جنگ جهانی دوم مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان مرکز کنترل و پیشگیری ایالات متحده، امید به زندگی از ۷۸.۸ سال در سال ۲۰۱۰ به ۷۷ سال در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است. همچنین نرخ مرگ میر ۱۷ درصد افزایش داشته و از ۷۱۵ مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ به ۸۳۵ مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

«رابرت اندرسون»، رئیس آمار مرگ و میر در مرکز ملی آمار بهداشت این مرکز، می‌گوید: «از سال ۱۹۴۳ تاکنون شاهد کاهشی به این شکل نبوده ایم. به طور معمول، ما شاهد نوسانات بیش از دو یا سه دهم در یک سال نیستیم. بنابراین، هر نوع تغییری به این بزرگی واقعاً غیرعادی است و می‌توانیم بخش عمده این کاهش امید به زندگی را به کووید ۱۹ نسبت دهیم.»

نرخ مرگ و میر برای تمام گروه‌های سنی ۱۵ سال به بالا افزایش یافته است. علت اصلی مرگ، بیماری قلبی و سرطان و پس از آن کووید ۱۹ بوده است. سایر علل مرگ، مصرف بیش از حد مواد مخدر و سایر جراحات غیرعمدی و به دنبال آن سکته مغزی، بیماری‌های مزمن دستگاه تنفسی تحتانی، بیماری آلزایمر، دیابت، آنفلوانزا، ذات الریه و بیماری کلیوی بود.

وی در ادامه افزود: «کووید ۱۹ ممکن است در این مرگ‌ها نقش داشته باشد، زیرا ممکن است برخی از علل مرگ اشتباه گزارش شده باشند.»

در مورد آینده، اندرسون معتقد است که افزایش نرخ واکسیناسیون کووید در این مورد تأثیر خواهد داشت. با این حال، با وجود توانایی کووید برای جهش، هیچ تضمینی برای بهبود وضعیت وجود ندارد.

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=1478

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.