• امروز : پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
0
30 رصد بیماران به کرونا طولانی مدت مبتلا شدند

۳۰ درصد بیماران به کرونای طولانی مدت مبتلا شدند

  • کد خبر : 14188
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
۳۰ درصد بیماران به کرونای طولانی مدت مبتلا شدند
دکتر مهدی فرساد فوق تخصص جراحی ریه و قفسه سینه در تشریح وضعیت ویروس کرونا گفت: با توجه به نتایج محققان دانشگاه یوسی ال ای که اخیرا در مجله طب داخلی عمومی منتشر شده است، حدود یک سوم مبتلایان، به کرونای طولانی مدت مبتلا می شوند.

دکتر مهدی فرساد فوق تخصص جراحی ریه و قفسه سینه در تشریح وضعیت ویروس کرونا در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تسریر گفت: با توجه به نتایج محققان دانشگاه یوسی ال ای که اخیرا در مجله طب داخلی عمومی منتشر شده است، حدود یک سوم مبتلایان، به کرونای طولانی مدت مبتلا می شوند.

وی ادامه داد: در این مطالعه حدود هزار نفر در فاصله آوریل ۲۰۰۰ تا فوریه ۲۰۲۱ در برنامه مراقبت سیار این دانشگاه ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر دچار کووید طولانی شدند .
دکتر فرساد افزود: تعریف کووید (ویروس کرونا) طولانی در این مطالعه به وجود علایم پایدار به فاصله ۶۰ تا ۹۰ روز پس از ابتلا یا بستری در بیمارستان حکایت دارد.

دکتر سید مهدی فرساد فوق تخصص جراحی قفسه سینه

دکتر سید مهدی فرساد فوق تخصص جراحی قفسه سینه

وی یاد آور شد: شایعترین علائم در بیماران بستری خستگی (۳۱ درصد) و تنگی نفس (۱۵ درصد) و در بیماران سرپای فقدان حس چشایی (۱۶ درصد) اعلام شده است.
دکتر فرساد افزود: این یافته ها با مطالعات قبلی متفاوت است مثلا شیوع کووید طولانی در مطالعه دانشگاه کالیفرنیا دیویس ۱۰ درصد و در مطالعه دانشگاه پنسیلوانیا بیش از ۵۰ درصد گزارش شده است.
فوق تخصص جراحی ریه و قفسه سینه ادامه داد: در این مطالعه سابقه بستری، دیابت، نمایه وزن بالا بیشترین ارتباط با کووید طولانی را داشتند.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=14188

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.