• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
0

واکسن های جدید ایرانی کرونا در نوبت تولید هستند

  • کد خبر : 14109
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
واکسن های جدید ایرانی کرونا در نوبت تولید هستند
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ۲-۳واکسن جدید ایرانی کرونا در نوبت تولید هستند، گفت: ما باید در تحقق اقتصاد دانش بنیان نقش عمده ای داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تسریر، سورنا ستاری امروز در افتتاحیه یازدهمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس که در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد، گفت: برگزاری چنین برنامه هایی در فضای باز مدیون کروناست؛ اپیدمی کرونا اکنون در حال به پایان رسیدن است ولی این بیماری کماکان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در طول دوره اپیدمی کرونا ۵ شرکت دانش بنیان ایرانی توانستند به تولید واکسن کرونا ورود کنند، اظهار داشت: همچنین دو الی سه شرکت دیگر در نوبت هستند که واکسن جدید کرونا را به تولید برسانند. زیرا این بیماری با گونه‌های دیگر خود را نشان می‌دهد.

ستاری با تأکید بر اینکه ورود دانش بنیان‌ها در عرصه تولید واکسن از اتفاقات بزرگ حوزه اکوسیستم فناوری و نوآوری است، خاطرنشان کرد: مواردی مانند کرونا نشان می‌دهد که ما در یک مبارزه هستیم و باید بتوانیم در این مبارزه پیروز شویم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره به تحقق اقتصاد دانش بنیان تأکید دارند و با توجه به شعار امسال، یکی از پایه‌های حرکت دولت و حکومت اقتصاد دانش بنیان پایه ریزی شده است.

وی ادامه داد: تحقق اقتصاد دانش بنیان بیشتر یک بحث فرهنگی است تا اینکه مربوط به اقتصاد باشد.

ستاری با بیان اینکه فناوران سیمرغ های حوزه فناوری هستند، گفت: این اتفاقات که در سال های اخیر رخ داده به دلیل زحمات فناوران است و این یک اتفاق بزرگ است.

وی گفت: ما در معاونت علمی اهداف بالاتری داریم. زیرا در صدد هستیم نقش عمده‌ای در اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://www.tasrir.ir/?p=14109

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.